Gå til innhold

Snelle som "sveiver" inn av seg selv, hvordan fikse dette?


Marius N

Anbefalte innlegg

Har en snelle som har en stygg uvane å sveive inn noen turn ved hver baksleng, dette er utrolig irriterende. Virker som at sveiva er lettere enn motvekten slik at det ikke blir likevekt. Problemet kan enkelt fikses ved å gjøre innsveivingen noe tyngre men har enda ikke funnet en god løsning som ikke gjør snella ujevn.

Noen som har tips på hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et traktorhjul på en tohånds laksestang som var sånn. Etter hvert kast tok den et par tørn inn og det var faktisk utrolig irriterende. Spesielt på sånn laksefisketeknikkjobbing der man går med samme snøremengde ute lenge. Har desverre ingen gode råd å gi deg annet enn å leve med problemet. Eller pushe den på en som ikke har lest denne tråden.

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et traktorhjul på en tohånds laksestang som var sånn. Etter hvert kast tok den et par tørn inn og det var faktisk utrolig irriterende. Spesielt på sånn laksefisketeknikkjobbing der man går med samme snøremengde ute lenge. Har desverre ingen gode råd å gi deg annet enn å leve med problemet. Eller pushe den på en som ikke har lest denne tråden.

Sjur

Takk!

Det er dette jeg sikter til! Etpar tørn vil si etpar meter:) Lurer på om jeg skal prøve med en smal gummipakning... Ellers får man kvitte seg med driten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...