Gå til innhold

Skogseidvann?


bakkenb

Anbefalte innlegg

På denne tiden hadde jeg gått for storørreten i vannet,og den lever ikke av pellets! ;)

Det er tilogmed 2 stammer i vannet som blir betegnet som storørret(ikke mange av dem i landet)og de kan vistnok bli noen kilo.

Du kan leie båt,og anbefaler streamerfiske langsmed land,og da mener jeg nesten helt inn i strandsteinene.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri fiska med streamer før, men dett blir nesten dorging med flue da...? Mest gira på tørt....

Neida,forgår fra drivende båt(nesten som på de Britiske øyer),man driver langsmed land og kaster innunder trærne som henger utover.

Her kan du se hvordan fisk som kan bite,den største er vel 4,1 tror jeg.

http://bergensportsfiskere.no/Diskusjonsforum/tabid/2351/forumid/40/threadid/1947/scope/posts/language/nb-NO/Default.aspx

Følg linken nederst,der forteller han hvordan. ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iKKE GÅ ETTER BOLE RØYENE, Det er fantastiske ørret der inne....da mener jeg slike saker som jager fisk til overflaten å etterlater seg bølger på lang avstand.

Streamerfiske er nok ikke dumt..... ;)

Og som Willy sier; "omtrent som på de britiske øyer".....Jeg satt i båt med Erik Eikre i min første konkurranse der inne...ha-ha...har aldri hatt så vondt i hode som den gang...jeg hadde flyteline og oppheng med liten tørr og nymfe under...funket det? Næ...ikke veldig.

På de britiske øyer er de bedre kjent for "open water" fiske...vind gater etc.....vi nordmenn er rå på "inn i vannskorpa" fiske. Best i verden faktisk, grunnet vann som Skogseide...dype, bratte marbakker, overhengende vegetasjon...mange steder å øve mao ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da spør jeg: hvordan bør streamerene se ut? har ikke en eneste en i flueboksen og har vel knapt sett en :o

Ha-ha, noe sier meg at du ligger godt an til å bli æresmedlem i tørrflue-sekten her ; Halfords Diciples  ;D

Nei, disse groteske røyene fra skogseidvannet ville jeg knapt tatt i med en pinne, og om noen så hadde garantert meg norgesrekord på fluefanget røye i dette vannet, så ville jeg uansett takket nei.

Skulle ønske blad som Alt om Fiske sluttet å trykke bilder av disse misfostrene også  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Du fisker ikke røye i skogseidvannet med flue. men bra med ørret kan det være der til tider.

Men er mange andre "alternativevannsompasserbedretilfluefiskere" en dette vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da spør jeg: hvordan bør streamerene se ut? har ikke en eneste en i flueboksen og har vel knapt sett en :o

Eller Andrè sin Norske serie: http://www.thetroutbum.com/no/fluebinding/fluer/33-norskesteamer

Egner seg nok godt til å lure storørreten opp fra marbakken,og det er så klart vann i Skogseid at du sikkert kan se den ta,og du kommer aldri til å savne tørrflua etter de voltene der! ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

MODERATOR

Jeg har slettet 4 innlegg som kom i kjølevannet av et innlegg vi har fått klage på. Mitt eget faktisk :)

Beklager at jeg ikke klarer å holde meg på matta hele tiden, og beklager til Baetrix som har skrevet to gode innlegg i kjølevannet av mitt.

Nå er tråden der den var før jeg laga trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som du er alt for lite på vestlandet Mr.Baetriメ ... ヅ ,eller kanskje du har vært her nok ? Hva vet vel jeg ?

Ser ut som du har hatt mange fine opplevelser her,men regnbuen i Skogseid finnes ikke lenger(de døde ut etter hvert som de passerte 10 kilo  ;D dvs. oppdretterne driver bare med laks,sluttet med bue for noen år siden,og det ser ikke ut til at de reproduserer).

Til gjengjeld har Ekso nå en bestand av flott fisk,fete fine aurer,mye sprekere enn de slipsa som før i tiden svømte rundt i "Mumsedalsrenna" ;) ,så vestlandet er fremdeles verdt et besøk. ;)

Nei,nå er jeg ute på ville veier,Torillskiller selvfølgelig,det var det !

Skal merke meg den,siden min favoritt kun funker i elv,eller nesten bare,og det kan være greit med en stillevannsstreamer òg.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...