Gå til innhold

sjølmekka hanenakke


Rune D

Anbefalte innlegg

Hei Rune.

Nr: 1 Så må du ta å fjærne alt fett.

Nr: 2 Så frys den som du har gjort.

Da kommer det en par muligheter. enten tørke den.

Eller tørke og ta på prep. middel. Det får huden til å bli "tørr". Det vil si at den kan oppbevares som en vanlig hanenakke.

Jeg har noen fugle skinn som jeg har tørket og saltet og det går greit. Men det er er prep.middel som man kan bruke som alt går mye hurtigere.

Det er kanskje noen på nettet som vet hva det heter og hvor man får kjøpt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så dumt med en liten vask etter at du har fjernet fettet.

En gang for lenge, lenge siden ;D da jeg drev med litt utstopping av fugler så vasket vi skinnet med vann og litt oppvaskmiddel, vi skylte skinnet godt i vann etterpå.

Deretter så brukte vi en føner til å tørke fjærene, det ble iallefall rent og tørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så dumt med en liten vask etter at du har fjernet fettet.

En gang for lenge, lenge siden ;D da jeg drev med litt utstopping av fugler så vasket vi skinnet med vann og litt oppvaskmiddel, vi skylte skinnet godt i vann etterpå.

Deretter så brukte vi en føner til å tørke fjærene, det ble iallefall rent og tørt :)

Takker Trond,det er notert :).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme med et lite tips for å fjerne fett på innsiden av skinnet, hvis det er mye av det:

Det er å bruke en stålbørste på drillen (batteridrill har litt lavere hastighet), da går fettet av så lett som f... Ligger fjærene ned mot bordet så er det som regel ikke noe farlig for skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er naftalin, som motvirker ukru i fjære......viktig når vi snakker om særlig organiskgjennstander fra f.eks. india

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...