Gå til innhold

Noen må jo være fullstendig sjuke i hue...........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Og at C&R blir nevnt i denne tråden gjør meg nesten...tja, jeg vet ikke  :-\.

Tror du resten av Norges befolkning er enige med oss i det?  ;)

Det er hevet over en hver tvil at det å spikre opp en (allerede død) bever på en planke er usmakelig. Når vi snakker dyreetikk, er det ganske sentralt å snakke om det ubehag/stress/smerte vi påfører dyr. Her på denne siden er vi en stor gjeng som har som største hobby (de fleste vil sågar si livsstil), å fange fisk med flue som vi deretter setter ut igjen. Denne beveren var allerede død, og opplevde ingen smerte av handlingen som ble utført mot den. Selv om vi er enige om at beverkorsfestingen gir ekstremt dårlige signaler til omverdenen om hvordan man ser på dyr, det er dårlig humor, smakløst og tenderer mot det perverse. Det å trekke inn all verdens ondskap gjort mot mennesker er mine øyne lengre fra denne diskusjonen enn vårt eget fiske (C&R). Vi vet at fisken sjelden tar skade av C&R og det er omdiskutert blant fagfolk i hvilken grad fisk føler smerte av kroken, men man skal være ganske koko om man påstår i fullt alvor at vi gjør en god handling mot fisken når vi fisker den.

For ordens skyld:

1) Jeg har forutsatt at beveren var død da den ble spikret opp

2) Jeg spiser fisk, men det meste (av de få fiskene jeg får) blir sluppet ut igjen - C&R.

Dette er en traad om en pervers handling. Uansett om dyret var doedt eller ikke saa er den en perversj handling. C&R er et speorsmaal om dyrevern, etikk osv. Og den diskusjonen tar jeg gjerne. Men jeg synes ikke den hoerer hjemme i en traad som omhandler perversiteter. Det tror jeg "norges befolkning" er enig med meg i  ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg må bare si meg 100% enig med Terje.

Hva faen skal være morsomt med dette? >:(

Hvis dette er noe det norske folk kan le av så går vi mot mørke tider, at man finner dyr som går i lufta eller spikret opp på kors morsomt så er dette et tegn på manglende empati, å hva hadde verden vært uten empati?

Å når i tillegg folk (også her inne) anntyder at dette var ikke såååå forferdelig hvis dyret var dødt blir jeg utrolig provosert. Når vi kan godta denne dårlige behandlingen av dyr så er steget lite til å godta det samme i forhold til mennesker!

Det er klart en feil i enkeltes holdninger.

Men det er fint å se at det er oppegående mennesker på dette forumet som har virkelig gode holdninger som kan lære opp de som tydelig har en helt feil oppfatning om hva humor er!

Victor!

PS: Selv om jeg er 16år finner jeg ikke ParadiseHotel morsomt i det heletatt foruten å se hvor ubrukelig beite av tilbakestående mennesker det er der og hva de skakkjørte hodene finner morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...