Gå til innhold

Glomma nå!


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor stuevinduet ditt er :) Men jeg har tidligere fisket svært mye i Glomma, ekstra mye i området jeg beskrev. Uten å virke helt dust, så vil jeg si at jeg er relativt godt kjent i området. Dette har gjort at jeg de senere årene har kjørt svippturer (gjerne dag, kveldsturer) over og fisket der jeg har lyst til å fiske da.

Må likevel selvfølgelig innrømme at jeg gjerne skulle brukt enda mere tid der. Glomma kan være utrolig bra. På mange måter er det ingen problememer å kalle den for den beste fiskeelva jeg vet om - når man regner mangfoldet den leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Stuevinduet mitt er på Tolga :). Du er nok mye mere kjent i Glomma her oppe du da enn det jeg er. Jeg fåretrekker litt mindre elver. Hvilke områder i Glomma pleier du å fiske da? Fluesonene til kvennan eller lengre nedover? Var ute og kjørte i dag og virker som om elva stiger ganske fort nå. Den er i hvertfall veldig brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjent er jeg vel ikke. Fisket mye i området til Kvennan. Men aldri etter de nye reglene. Hadde vært artig og sett forandringene mange hevder har litt der. Ellers har jeg fisket mest i Tynset, Alvdalområdet. Har også brukt mye tid på småelvene som du.

Den tiden jeg begynte å fare mye i området - på slutten av 80 tallet, var det mye grov Harr og ikke minst Sik. Jeg syntes Siken var eksotisk og spennende husker jeg. Mitt inntrykk er at Sikstammen må ha godt kraftig tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fiska en gang i glomma sør for Os, da på håmmålvoll. Så lenger sør er jeg ikke kjent i det heletatt. Men sånn som jeg har skjønt det er det mye harr det går i. Tenkte jeg kanskje skulle gjøre meg litt mer kjent i Glomma nå som Vangrøfta har blitt for dyr for meg. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...