Gå til innhold

Bilder av div insekter.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Oliver

Er ikke lette å ta bilder av de der Gisle :)

Skal nok prøve meg en gang når jeg er i det rette miljøet :)

Fikk bra lys på en annen gresshoppe her nettopp :)

Ta bilde avde når de hopper er heller ikke lett :D

[attachimg=1]

post-0-13949880161941_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var helt umulige å få tatt bilde av i lufta. disse dobeldekkerne suser av sted som jettfly. hadde sikkert 200 eksponeringer, og bildet jeg la inn var det beste... er nok lurt og teste en dag det ikke er 25 grader, blir vel litt mindre fart i dem ved lavere temp.

Nydelig den hoppern Henning. Forventer en i svevet i løpet av uka ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

De var helt umulige å få tatt bilde av i lufta. disse dobeldekkerne suser av sted som jettfly. hadde sikkert 200 eksponeringer, og bildet jeg la inn var det beste... er nok lurt og teste en dag det ikke er 25 grader, blir vel litt mindre fart i dem ved lavere temp.

Nydelig den hoppern Henning. Forventer en i svevet i løpet av uka ;D

Hehe :) Ja, var nett ute og prøvde på en i svevet, men jeg var ikke i NÆRHETEN en gang :)

De dobbeldekkerene du har der, de står ikke i rå så lenge om gangen da :) Da er det nok litt lettere men vann nymfene eller hva de heter. De som er blå og grønne. De står i det minste stille noen sekunder :)

Hva var hovudproblemet ditt? Var det å finne fokus, eller klare å holde jævelen i søkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var helt umulige å få tatt bilde av i lufta. disse dobeldekkerne suser av sted som jettfly. hadde sikkert 200 eksponeringer, og bildet jeg la inn var det beste... er nok lurt og teste en dag det ikke er 25 grader, blir vel litt mindre fart i dem ved lavere temp.

Nydelig den hoppern Henning. Forventer en i svevet i løpet av uka ;D

Hehe :) Ja, var nett ute og prøvde på en i svevet, men jeg var ikke i NÆRHETEN en gang :)

De dobbeldekkerene du har der, de står ikke i rå så lenge om gangen da :) Da er det nok litt lettere men vann nymfene eller hva de heter. De som er blå og grønne. De står i det minste stille noen sekunder :)

Hva var hovudproblemet ditt? Var det å finne fokus, eller klare å holde jævelen i søkeren?

Hovedproblemet var å få finne dem i søkern i det øyeblikket de var i fokusområdet. kjørte på manuell fokus på ca 70 cm. avstand og ventet på at de kom på skuddhold. Ganske kult, når jeg studerte dem ved vannet oppdaget jeg at de var veldig teritoriale og voktet sitt område for andre øyenstikkere. De brukte mye energi på å jage vekk andre. i tilegg hadde de sine faste runder som de fløy og jaktet på andre småbugs. jeg satt med i posisjon der den snudde på runden sin. problemet var at dette gikk så fort at det var meeeget vanskelig å se dem i søkern før den hadde sust forbi. Det var et par andre typer øyenstikkere der også som hadde helt annen adferd, som nok hadde vært lettere og få på bildebrikka, men ble opphengt i jagerpilotene.

Knall bra bilde Bjørnar. :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Her er en deilig en :)

Litt fucked lys, da bildet er tatt i stummende mørke med blitz. Da er det litt vanskelig å ikke får gjennskin i "dyret" :)

[attachimg=1]

post-0-13949880173581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Henning, kor i hule har du funnet den edderkoppen? Ikke i Norge, håper jeg :)

Kjempebra bilde, også av dere andre.

Eirik

På terassen :)

Er ikke så stpr heller. Ca 10 mm lang vil jeg tippe. Kanskje 12-13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Tok et "portrettbilde" av en sommerfugl ute i regnet i dag. Drittdårlige lysforhold, men tror sommerfuglen hadde fått litt hard medfart i regnet, så jeg fikk en del muligheter til å fange den på brikka.

[attachimg=1]

post-0-13949880833965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...