Gå til innhold

Scott G2 #4 - snørevalg?


Gudbrandsdøl

Anbefalte innlegg

Hei

Har en G2 8,8' #4 som skal bemannes med et godt snøre, kun for tørrflue og overhodekast. Har prøvd et Loop Opti Stream snøre #4 som jeg synes ble litt tungt (spente riktignok opp langt ned mot korka, men for kort klump til å holde litt line i luften). Har nå prøvd et Opti Stillwater #3 som ikke var så ille, men synes at jeg mistet litt av stangas godfølelse da den oppleves som raskere med et mye lettere snøre. Mener å ha lest et sted om en CCS-måling av stanga som viste en ERN på under 4 (5'er-utgaven ble i hvertfall målt til en ERN på 4,0). Har en forkjærlighet for rolige stenger og i utgangspunktet korte klumper, men ser at jeg før forlenge klumplengden litt med tanke på gode presentasjoner og lengder :)

Noen som har forslag til et snøre til stanga ?  

mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tipper det kommer til å rase inn med forslag på alskens snører.

Men uansett. Jeg bruker Airflo Tactical Trout #4 på min Scott, og det funker det også..

Ring Bjørnar hos Jarle&Bjørnar fluefiske AS,  Da kommer du rett til "kilden" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lee Wulft Triangle Taper. Kongesnøre for myke stenger :D

Terje!

Støtter denne!

Foxtail er også et sikkert valg, lina er norsk til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tusen takk for gode svar! :)

Regner med at dere følger stangas klasse på disse snørene?

mvh

Marius

Jeg synes et TT snøre i #5 funker best på mine #4 stenger, men dette blir fullstendig smak og behag :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører gjerne optisnøret om du ikke likte det :-)

Hvis det er Opti Stream snøret du mener så er det et gammelt og slitt snøre så det vil du nok ikke ha :) Må uansett ha det til Gtfour'n min :)

Opti Stillwater-snøret #3 skal jeg nok vurdere å kvitte meg med så snart jeg får prøvd noe av det som anbefales her  ;)

mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd med forskjellige liner, og jeg likte stanga (8.8 fot #5) med utgåtte ultra4, men syntes den fungerte bra med ridgeline prensentation også. neste line ut er cortland sylk dt5f. hører forøvrig at mange liker rio selective trout med g2.

neste line ut er cortland sylk dt5f.

nb! understreker at jeg er en høyst middelmådig kaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...