Gå til innhold

Tjuvfiskere nedsiden Løpdammen


Gjest Vwing

Anbefalte innlegg

Hei !

Synes Bo er inne på kjernen.

I Norge er vi altfor naive. Tror ikke det er noe galt med de folkene som kommer hit, men vi må huske på at disse menneskene har helt andre referanser og holdninger enn det vi har. Dette gir ikke alltid problemer, men det kan gi betydelig utfordringer iforhold til Nordiske referanser og holdninger. Det tar lang tid å endre mennesker, det er naivt å tro noe annet.

Så lenge vi ønsker billig arbeidskraft til ulikt type arbeid, er dette en konsekvens vi må leve med.

Mtp tjuvfiske har vel vi nordmenn en lang vei å gå også......

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Som nordmann så vil jeg også ha lukkede grenser for alle "østeuropere", men åpene grenser for for alle som vill legge igjen feriepengen e sine her............og at Nordmenn som er så rike burde ha mulighet til å reise uten pass til alle land som innbyggerene er fattigere enn enn oss!........det er dette som blir sagt her...........la oss isolere Norge så skal vi se hvordan det går med dette landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Bo som har nevnt stenging av grenser her Staffan. Ingen andre. Og det bør heller ikke skje. Norge er ett fritt og åpent land, og bør fortsatt forbli det. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist. Men når det er bevist, bør vi også slå ned på det.

Da tenker jeg ikke hele folkeslag, men på enkeltmennesker som utnytter seg av Norges ressurser og naivitet. Det være seg tjuvfiskere eller trygdemisbrukere. Utenlandske som norske  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vi må iallefall være veldig forsiktige med å stigmatisere  noen som helst fordi de er derfra eller derfra.......når det gjelder tyvfiskersaken og uansett hvem som utfører slike brudd hvor så er er det elveeierene i Åmot at de ikke vil mere vakthold og lovverket i norge som ikke er åpnet for mer enn halvpreventive bøtesatser og annen juss........men uansett så var det veldig fint at Gunnar snakka til folket, og som innhaver av fjordårsfiskekort har han full rett til deg, og han tok mot til seg og gjorde det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nordmann så vil jeg også ha lukkede grenser for alle "østeuropere", men åpene grenser for for alle som vill legge igjen feriepengen e sine her............og at Nordmenn som er så rike burde ha mulighet til å reise uten pass til alle land som innbyggerene er fattigere enn enn oss!........det er dette som blir sagt her...........la oss isolere Norge så skal vi se hvordan det går med dette landet!

Jeg har ihvertfall ikke sagt det.

Men åpenhet gir nye utfordringer. Det er det jeg sier.

Velger en åpenhet, må en tåle utfordringene. Det er livets realiteter.

Tro man at man kan endre andre kulturer sin adferd i løpet av kort tid, er man naiv.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun meg som vil have lukket grensene igjen.

Og det står jeg fast på >:(

De åpne grenser misbrukes af især østeuropeere.

Landene må bare erkenne at det ikke har virket efter hensigten. Men det er jo det samme som å innrømme at man har begået en feil, så det skjer nokk aldrig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant Bo.. Danmark har jo god erfaring med hva det vil si å ha åpne grenser

Tyskerne møtte ikke akkurat motstand når de gikk inn under 2 verdenskrig ;D

sry OT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig med deg, Bo.. Nødvendigvis ikke stengte grenser, men en økt sikkerhet og et bedre kontrollsystem hadde ikke gjort noe. Det er mange som kommer hit uten å ha BARE gode hensikter, å tru noe annet hadde vært rimelig blåøyd, eller hva? Når jeg sier detta, så tenker jeg feks på trafficking, narkosmugling og generell organisert kriminalitet.

Ikke det at jeg trur det hadde fått hasen på alle tjuvfiskera og miljøsvina altså, som det allerede finnes nok av hos etniske nordmenn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vil bare eskalere så lenge Schengen får bestå i sin nåværende form.

Fikk nettopp inn ei melding om 3 stk polakker på tyveriraid langs RV3/Østerdalen, 3 karer i 40 åra i en polskregistrert hvit Ford Transit, sist sett rett sør for Rena.

Politiet kan tipses på 02800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei !

Synes Bo er inne på kjernen.

I Norge er vi altfor naive. Tror ikke det er noe galt med de folkene som kommer hit, men vi må huske på at disse menneskene har helt andre referanser og holdninger enn det vi har.

Det er ikke det at alle tror det... det er politisk lite korrekt å si sannheten. Gjør du det så blir du straks plasserte som FRP sympatisør eller andre værre ting. Ingen tørr å skille seg ut, for man har lært smertlig at det skal du da ikke, du skal stille på dugnaden som alle andre, ta din del. Men som en eller annen også sa her i tråden, det er vanskelig å tape ansikt ved å endre på regler eller gjeldende praksis. Ap har aldri vært gode på sånt, da er det bedre å påstå at vi har så flott innvandringspolitikk og late som om alt er såre vel. Rett og slett satse på at det går over av seg selv, slik de alltid gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig vi får besøk av de rumenerne som stjal og ødela i alle garasjeanleggene her vi bor, virkelige ålreite folk.

Samma jævla meldingen hver gang man melder det til onkel: "Vi har ikke kapasitet til å rykke ut"

...jeg er en vanlig norsk familiemann, men neste gang dette skjer(sikkert denne sommern også) tar jeg saken i egne hender, balltre er allerede innkjøpt, har et ved inngangsdøra og et i bilen(ja jeg vet det ikke er lovlig). Jeg er rett og slett drittlei disse folka som kommer snikende rundt i gatene med "ærlige" hensikter. De skal skremmes til aldri å nærme seg mitt nærmiljø igjen.

Og nei dette er ikke offtopic, for den samme banden ble tatt da de stod med garn i den lokale sjøørret bekken og skremte fisk inn i garnet. Trodde ikke mine egne øyne da jeg så det i avisa...helt forbanna rått.

Sånn...dagens oppgulp :) når jeg så denne tråden klarte jeg ikke la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig vi får besøk av de rumenerne som stjal og ødela i alle garasjeanleggene her vi bor, virkelige ålreite folk.

Samma jævla meldingen hver gang man melder det til onkel: "Vi har ikke kapasitet til å rykke ut"

...jeg er en vanlig norsk familiemann, men neste gang dette skjer(sikkert denne sommern også) tar jeg saken i egne hender, balltre er allerede innkjøpt, har et ved inngangsdøra og et i bilen(ja jeg vet det ikke er lovlig). Jeg er rett og slett drittlei disse folka som kommer snikende rundt i gatene med "ærlige" hensikter. De skal skremmes til aldri å nærme seg mitt nærmiljø igjen.

Og nei dette er ikke offtopic, for den samme banden ble tatt da de stod med garn i den lokale sjøørret bekken og skremte fisk inn i garnet. Trodde ikke mine egne øyne da jeg så det i avisa...helt forbanna rått.

Sånn...dagens oppgulp :) når jeg så denne tråden klarte jeg ikke la være.

Tjae.. Hvis det er tilfelle at disse karene er så skumle så er vel sjangsen større for at du ender opp med en kniv i siden, enn at du banker de med et balltre :rolleyes:;D

Får håpe ambulansen har kapasitet da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at det skal være så vanskelig for oss å innrømme fakta ??? Hvor stor av anndelen av østeuropere som fisker har løst fiskekort for,ex?

Dere vet svaret!!

Hvorfor kan vi ikke innrømme at vi har et problem med kriminelle i fra disse landene?

Poenget er at det ikke er noen profilerte politikere som tør ta denne kampen(ikke med fiskekorta men sånn generelt).

Vi begynner å få et STORT problem i dette landet, men lite kommer til å skje fra politisk hold, det kan jeg love deg.

Mindre politi og bedre forhold for kriminelle, vi ser bare starten nå. Det vil ta tiår før vi innser hva som har skjedd, og da kommer det til å bli et voldsomt fremmedhat i visse deler av befolkningen(se oppslutningen til fremmedfiendtlige partier i skolene i distriktene i dag f.eks.).

Jeg synes det er utrolig kjipt for det finnes mye bra med det flerkulturelle samfunnet vi har i dag, men det blir litt mye "ta imot uten å tenke på dagen derpå". Stenge grensene er absolutt ikke noe alternativ, men vi må putte mer...mye mer penger inn i preventive tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...