Gå til innhold

Vulgata i Østmarka/Losby og Romeriksåsen?


Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Vannet er så uendelig stort. Trives best der jeg kan fiske meg rundt. Hva med Helletjern, vulgata der tro?

Fisket mye der før, aldri sett. Tviler.

Er det ikke en vulgataoversikt på ofa.no ? Mener jeg har sett det et sted.

Ellers er det vel vann høyere opp, den gamle marine grensa. som har vulgata ?

Er det ikke sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det stemmer ikke med andre  vann i Oslofeldtet iallefall? Synes vel eller ut som den positivitet skjellsand innslaget i bunnforholdene  i slike vann er gunstig for vulgataen.... Borrevannet  8 m.o.h    Akersvannet 15 m.o.h    Gogsjø  28 moh 

Farris 22 moh    Hallevannet  48 moh  er de store sjøene i Vestfold som alle har svært gode populasjoner med insektet......videre erindrer jeg at Børsesjø der hvor bård og lars fiska gjedde fra flytering har vulgata ligger 33 m....... For meg synes det som om det er heller vann i den marine sonen som har de store populasjonene i Oslofeltet......desverre er de nevnte vannene alle "ufiskvann"......(med fare for "nettbank" ;D ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Vulgata i Mosjøen ved Vangen,tror det samme i de andre klarvannsjøene i Østmarka (Børter,Rausjø osv)

Også i Nordmarka er det Vulgata,men her har jeg ingen peiling(Lars Nilsen har,peiling altså  ;D ),selv om jeg kan tenke meg østfeltet i nærheten av Hakadal og innover mot Helgeren.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sett det selv mange ganger, men ikke et vak. Det er riktignok en del ok ørreter der, men de vaker ikke mye. En kompis tok to ørreter der for bare noen uker siden på 6hg og 1,1kg, men på sluk. Virker på meg som det først og fremst er i Fløyta delen av vannet man finner dem.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østmarka?

Beklager, André! Spørsmålet var vel kanskje til meg....så det ikke før nå.. Ja, Øyernsia av Østmarka og ca 200moh! :) Det har vel begynt å dabbe av med klekkingene i mitt lille lokalvann, det var hvertfall sparsommelig med vulgata i går og i dag har vel de resterende drukna i det kraftige regnet..  8):) Er ikke helt up to date men Krokvanna, Tappenberg, Børter osv har sikkert full aktivitet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...