Gå til innhold

Vernebriller


yardbird

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for øynene mine når jeg kaster, særig hvis vinden kommer i kast fra "feil" side - har sterkt svekket syn på det venstre og vil gjerne passe godt på det høyre, og restsynet på venstre.  Vanligvis bruker jeg solbriller, men når det blir mørkt, er det lite gunstig.  Riktignok har jeg blitt anbefalt - og har brukt - lyse solbriller med gulaktig filter, og dette funker brukbart mens det er skymt, men når det blir skikkelig mørkt blir det mørkere med briller enn uten.  Har sjekka i brilllesjappe, og der hadde de noen flotte vernebriller - men de koster 2000.  De hadde også en type vanlige briller uten styrke i glasset, de koster 800.

På vårparten en gang iførte jeg med et par nyttårsaftenfyrverkerivernebriller etter siste årsskifte, men problemet med dem var: kondens i glassene, de gikk i stykker etter kort tid, ubehagelig å ha på, og i tillegg så jeg ut som en dust.

Gode forslag/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanelige fiskebriller med flere glass typer.. slik at man kan bytte.. trur ikke dette er det billigste anternativet.. men det går jo og se etter brukt.

finnes også solbriller med utskiftbare glass. trur dette er billigere.

uansett så trur jeg ikke flua treffer brillene så hardt at glasset knuser i fillebiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om arbeidet ditt kan være skadelig for øynene dine så skal firmaet sponse deg vernebriller med styrke. Jeg fikk i alle fall det siden jeg sveiser en del, men brukte de bare en dag eller noe.. Ser jo så sinnsykt tåpelig ut i de :D

Har du mulighet til å bruke linser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask respons. Det ser ut som linken Rune D la ut kan løse problemet, 60 kroner for et par vernebriller med klart glass er definitivt verd et forsøk.

De bruker jeg nesten daglig på jobb. De er faktisk knallbra. Du får de som solbriller også. De er laget for å bruke ikke for å være kul så de er meget gode og bruke og de dekker veldig bra. Og går de til helvete så gjør det ingenting.

Annbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...