Gå til innhold

Scientific Anglers Fly Line Dressing til intermediate snøre


dalecooper

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt SA Fly Line Dressing for å smøre flytesnøret til femmerstangen.

På pakken står det følgende: "For improved floatability and shootability in fresh and salt water".

Spørsmålet mitt er som følger:

Kan jeg smøre mitt Guideline Coastal Fast Intermediate med denne dressingen? Eller vil dette påvirke intermediate effekten i snøret?

Jeg ønsker jo bare bedre "shootability" effekt på dette snøret.

Er det noen som har erfaring med dette produktet og andre linetyper enn flyteliner?

Alle tips mottas med takk!

Cooper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glippet litt for noen år siden og klinte line dressing for flytesnøre på et intermediate (annen line-dressing). Det fløt særdeles bra i mange timer, hjalp å dra linen gjennom våt mose. Så, jeg anbefaler ikke å bruke slik dressing på det snøret. Men, man lærer jo gjennom erfaring også.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glippet litt for noen år siden og klinte line dressing for flytesnøre på et intermediate (annen line-dressing). Det fløt særdeles bra i mange timer, hjalp å dra linen gjennom våt mose. Så, jeg anbefaler ikke å bruke slik dressing på det snøret. Men, man lærer jo gjennom erfaring også.

Morten

Nå var det ikke akkurat det trådstarter var ute etter, men det å smøre intermediatesnøret med dressing for flytesnøre kan jo være et luretriks om man trenger å kaste i kødden vind med flytesnøre - da har man et snøre som flyter med mindre diameter enn et vanlig flytesnøre slik at den presser seg bedre gjennom motvind eller vrien sidevind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...