Gå til innhold

Hvor reiser man nå ?


Anbefalte innlegg

Vi er en liten gjeng som lurer på om vi skal ta en tur etter sjøørreten i en eller annen elv nå i slutten av august. Bor syd i Vestfold, så det er et poeng at elva iallefall ligger sør for Trondheim. Fint om noen har tips til en fin, ikke altfor stor, elv med sjans for en sjøørret eller to.

Forslag mottas med stor grad av takknemlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig.. nord eller syd for Trondheim...Dra til Vefsna. Billig..og den beste sjøaureelva som finnes. Hvorfor ikke bare hoppe i det?

Ble et dårlig tips det der da i og med at dere spør om sør for trondheim. Jeg ville satset på nordmøre. Todalselva, Søya og Surna ligger innen en halvtimes bilkjøring. Men dere bør ha litt regn for å oppnå bonanza. Reis derfor på værmelding - ikke bestem treuker i forveien (NB: Billig fiske i alle disse elvene)

Våger dere å kjøre litt nord for Trondheim. Tar dere ferga fra re.heim til Fosen og fisker i Oselva. Mye sjøaure - lite fisket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang Vefsna!! ;) Jeg drar dit på Fredag og blir i 10 dager,lavvo og kanskje verdens beste sjøørretfiske....kanskje bortsett fra Rio Grande ;) Glem alt sydenfor Nord Trøndelag...Lierelva er vel eneste,men lite fluevennlig med brunt vann støtt....Todalselva kan gi gode fangster,også Søya-men trenger da vann :P Vil også nevne Åbjøra-vassdraget i Nordland-sør/Nord-Trøndelag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amått og svart. utover det har dey ingen betydning..hehe.

Små svarte (mørke ) dobbel eller trippel. Dra aldri etter sjaaure i elv uten Heggeli. Sleng med et par muddlere og en Streaking caddis.

Har du mindre montananympher tar du med de og på de roilgere kulpene nymper du på natta (de surrer gjerne helt inn på land også her hvis det er flere fisker i kulpene - og det er det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan:jeg fisket i Driva denne helgen og tror jeg hadde styrt unna dersom det ikke kommer regn snart!!

Det er nede i 50 kubikk nå,mot normalt som vel ligger på ca 110-120 kubikk.Men om det skulle bli vær-forandringer,så kan det for skje en del...Man ser fisk som står i elva,men den bare står og trykker :(!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig trengs i Toåa, et sportsfiskere med litt etikk i bagasjen....har hengt der oppe i 11 år og elva er bare en skygge av hva den var når jeg begynte der..

Flommmen i 2003(?) hvor man fisket nesten et tonn på et par tre dager og enkelte "sportsfiskere" henrykt reiste hjem med mellom 40 og 80 fisk i bagasjen, ingen begrensninger på utstyr og fangst, og litt graving i diverse kulper noen år senere fikk elva helt ned i knestående...Og når de endelig innførte dagslimit, så er den på linje med årslimit i Surna!!!

Hørte også noen rykter om at en gesjeftig herremann driver et lukrativt fiske med garn i fjorden på laks som selges i Trondheimsområdet...

Forskningsrapport fra i fjor basert på telling av gytefisk viser at antall gytefisk er allt for lavt for å opprettholde bestanden...

Så laksen er så godt som borte. Fylkesmannen var på vippen til å stenge hele elva ble jeg fortalt, og jeg tror faktisk han burde ha gjort det...for noen år...

Men hvis elva fremdeles er åpen for fiske neste år,  håper jeg den blir full av fluefiskere som aktivt praktiserer c&r, eller som i værste fall nøyer seg med en fisk i uka...

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er turen over, og jeg må innrømme at rådet ditt Rune, nok var et godt et. Uansett så dro vi til Driva, og det er vakkert sted å ikke få fiske på. Ble ikke allverdens fisking, men noen timer ble det da. Merket ikke et eneste napp, men så et par tre fisker som viste seg uten å være interessert i å ta noe som helst.

Hadde en fin tur, bodde godt, og fikk prøve oss i en riktig så flott og klar elv. Frister til gjentagelse, men da kanskje på et noe mer passende tidspunkt i forhold til vann og fiskeoppgang.

Tusen takk for alle råd og tips jeg har fått, det er det som virkelig gjør det verdt å være medlem av et forum som dette. Jan H hjalp meg med adresser og telefonnummer, og vi fikk også fisket et par timer med hans bror Are.

Kalle, vår eminente verktøy/snelle/bindestikkemaker stakk også innom, og det var veldig trivelig å få hilst på han også. Velvilligheten selv når det gjaldt å hjelpe til med det han kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,da er det bare å finne frem speedoen og snorkelen Kalle :D!!

Det var synd at den sykkelen dukket opp,for det stod 4 sølvblanke rakkere der i stad ;)...

Hehe. Meg i speedo passer seg ikke på webtv ;)

Skal si ifra til fiskeutvalget i sjff i morgen, så er den nok snart borte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker svært lite i driva, har ikke kjøpt kort siden 2002.

Hender jeg fisker litt hos svogeren på fahle.

Bruker som regel å ta turen opp i Torbudalen for å fiske Brunørret eller harr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kalle, nei det ble dessverre den raskeste veien hjem. En av gutta måtte hente barn før det ble for sent. Får ha den turen til gode, og kanskje til og med ta med min tålmodige samboer på den runden.

Hva gjelder vannstand og fiskeoppgang nå tre dager etter vi dro, er det vel bare en ting å si; Just my luck...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...