Gå til innhold

Fisketur til Hemsedal.


Ole Johnny

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! madammen og meg selv skal sette kursen mot Hemsedal den 31/8 og skal være der en ukes tid.

Skal/har leid oss hytte ved en plass i nærheten av Hemsedal sentrum.

Er bare undertegnede som fisker, så er jeg litt frempå da, er det noen som har tips om hvor det er greit å prøve flua henne, stille vann eller elv! vet ikke helt selv, har ikke prøvd meg i elv før (har indre Østfold som bosted)

På forhånd takk.

mvh

Ole Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk! madammen og meg selv skal sette kursen mot Hemsedal den 31/8 og skal være der en ukes tid.

Skal/har leid oss hytte ved en plass i nærheten av Hemsedal sentrum.

Er bare undertegnede som fisker, så er jeg litt frempå da, er det noen som har tips om hvor det er greit å prøve flua henne, stille vann eller elv! vet ikke helt selv, har ikke prøvd meg i elv før (har indre Østfold som bosted)

På forhånd takk.

mvh

Ole Johnny

Tror det skal være en elv i nærheten der? Sikkert noen her inne som kan bekrefte dette? Uansett, lykke til! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk! madammen og meg selv skal sette kursen mot Hemsedal den 31/8 og skal være der en ukes tid.

Skal/har leid oss hytte ved en plass i nærheten av Hemsedal sentrum.

Er bare undertegnede som fisker, så er jeg litt frempå da, er det noen som har tips om hvor det er greit å prøve flua henne, stille vann eller elv! vet ikke helt selv, har ikke prøvd meg i elv før (har indre Østfold som bosted)

På forhånd takk.

mvh

Ole Johnny

Tror det skal være en elv i nærheten der? Sikkert noen her inne som kan bekrefte dette? Uansett, lykke til! :) 

Nei, tror du blander med et helt annet sted nå Sjur  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kom deg opp til fluesona.

Det er der det skjer. Bare vær obs at Hemsil er krevende, og ørretJAKT er stikkordet.

Min Hemsiltur forrige helg ble nærmest ødelagt av "fluefiskere" som ropte og skreik, og vadet opp og ned hølen I VANNET (!)  mens jeg i utgangspunktet lå i gresset langs bredden å la strategi på en pen ørret...

Han ene skreik oppover til de andre: "Neste gang må vi for faen få med de steinfluene med lange røde bein !" Samtidig som han GIKK I KULPEN OPPSTRØMS... (Mynte-kulpen)

(Det var endel Bibio i elva)

Puh... det var godt å få det ut !  Jeg sier som Jesus, "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke betalt 500 kr for 2 døgns fiske i hemsil i slutten av august sånn helt uten videre . . . Ville nok sjekket forholdene veeeldig nøye først, da.

Det er mye som skal stemme for at det skal bli hurramegrundt-fiske på den tiden, også i hemsil  ;)

Men om man først er der uansett så må man selvføgelig ta en tur i elva å sjekke . . . Det er helt gratis, selv i hemsedal  ;D

Fin fisk på flere av fjellvannene i umiddelbar nærhet, sies det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene skreik oppover til de andre: "Neste gang må vi for faen få med de steinfluene med lange røde bein !" Samtidig som han GIKK I KULPEN OPPSTRØMS... (Mynte-kulpen)

(Det var endel Bibio i elva)

Puh... det var godt å få det ut !  Jeg sier som Jesus, "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør...."

Å, du har vel ikke opplevd så mange bibio- klekkinger du heller - som noen av oss har du kanskje opplevd 5-6? 10? i hele ditt liv? Er jo lov og tilgivelig å ta feil for folk på akkurat det da, synes jeg  ;) Men IKKE å vade i elva foran deg - det er ikke lov - og jeg hadde blitt forbannet, Fredrik - og vist det  ;D

(Mynte eller Myte?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Han ene skreik oppover til de andre: "Neste gang må vi for faen få med de steinfluene med lange røde bein !" Samtidig som han GIKK I KULPEN OPPSTRØMS... (Mynte-kulpen)

(Det var endel Bibio i elva)

Puh... det var godt å få det ut !  Jeg sier som Jesus, "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør...."

Å, du har vel ikke opplevd så mange bibio- klekkinger du heller - som noen av oss har du kanskje opplevd 5-6? 10? i hele ditt liv? Er jo lov og tilgivelig å ta feil for folk på akkurat det da, synes jeg  ;) Men IKKE å vade i elva foran deg - det er ikke lov - og jeg hadde blitt forbannet, Fredrik - og vist det  ;D

(Mynte eller Myte?)

Jeg er vanligvis en om sier ifra Andre, men jeg tenkte Faen det er et fritt land... Feigt ? Ja det er vel det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Du kaller deg selv for "nybegynneren", jeg ville anbefalt deg at du blir med på det de kaller for høsttreffen......nå om høsten er ørret vanskelig å lure.....kanskeje litt ekstra i Hemsil, som nybegynner vil du rent fiskemessig ha større utbytte av harrfiske i f. eks. Glomma, Unnskyld at dette er litt off, men synes at jeg måtte bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

(Mynte eller Myte?)

Mythe.

Akkurat nå er det rævva deluxe, men det kan sikkert ta seg opp. Reiste selv opp på fjellet etter en kjapp inspeksjon i elva og det var noe heeelt annet. Kooos! Litt mye vind og regn, men like fullt kooos. Folk er for opptatt av at fisken skal stå stille og være lett å forstå. Mye artigere i vann hvor man ikke skjønner alt og ting er noe mer tilfeldig. Sjansen er i alle fall mye større for en nybegynner der enn i Hemsila akkurat nå. Stakkars den som er fersk og betaler 500 for å fiske i fluesona nå gitt. Det mener nå jeg da.

Lei båt og reis på Hundsem. Da slipper du å måtte kaste langt eller bruke avsindig lange fortommer og likevel kunne komme i kontakt med stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...