Gå til innhold

Råd til fiske på børgefjell!


thomas79

Anbefalte innlegg

Skal på børgefjell å prøve fiske til helga, lurer på om noen har erfaringer fra børgefjell å fiske på denne årstiden! med i sekken følger det med enhånds og en lettspinner stang! kommer til å drive catch and release!

Lurer på om det er noen som har råd til fluer spinnere og evt litt om hvordan man skal gå frem for å fange stor fisken! Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Mvh:Gammel Lynxn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ...spinner/sluk ;D:rolleyes:, standard antar jeg: Vibrax, Panter Martin, sluk: Spesial, Møresilda, små "sildesluker" (Jensen Pirken, Stingsilda).

Når det gjelder fluer så er vel vanlige høstfluer gangbare + streamer.

Du skal være obs på at Børgefjell ikke alltid viser seg fra sin beste side om høsten. Mye nedbør gjør de fleste elver ukryssbare (farlige), det er veldig få bruer her i forhold til andre plasser.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for dette:) jeg er ganske kjent der oppe, er i tiplingene vi har hytte, så det er muligheter for å gå inn til blant annet rottnan og diverse andre plasser som er kjent for å være gode fiske vann.

Denne turen er i utgangspunktet en jakt tur, men ble hekta på tørrflue fiske i år, så da er enhånds med i bagasjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet er at du utsetter denne turen til Juli 2011 :-\ :-\

den kan jeg støtte

Hvorfor det? Han skal jo inn på jakt og har lyst å prøve seg litt i samme slengen. "Måkke" være så negative.

Tviler på du finner noe klekking så hvis du skal fiske tørt. Ville prøvd med Bustefluer-attraktorer-mus og slikt.

For,ex kan en sc med en grønn fluor butt være en god attraktor utover høsten.

Det er nok litt sent høyt oppe i fjellet men det er jo bare å prøve det hvis ikke vannene er stengt for sessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...