Gå til innhold

FRA MEGABYTE TIL KILOBYTE I PICASA


yardbird

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig amatør når det gjelder foto, men har et fotoapparat, og legger inn bildene på pc'en.  Der kommer de inn på et enkelt Picasa-program - jeg har fått forståelsen av at det er ganske steinalder og amatør - men det er nå det jeg har, og bildene ser bra ut på skjermen min og når jeg printer dem ut, og det er noen enkle redigeringselementer som jeg kan bruke.  Problemet er at når jeg skal sende bildene i e-post, forandres oppløsningen (er det vel), slik at f.eks. et bilde som ligger inne og er 1,2 megabyte når det kommer som vedlegg i e-posten er redusert til rundt 50 kilobyte.

Hvorfor - og hva kan jeg gjøre med det?  Jeg har forsøkt å flytte bildet til skrivebordet og sende derfra, men resultatet har blitt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte noen dataekspert, men jeg hadde et lignende problem for en stund siden.

Da var det innstillingene i mitt e-postprogram (yahoo) som var problemet. Yahoo komprimerte automatisk alle bilder til 50 kb.

Etterhvert fant jeg ut at jeg kunne endre på dette i en eller annen meny. Det løste problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claps: Når jeg legger inn bilder fra kamera, går de automatisk til picasa. Hvis jeg mailer bilder fra andre nettsider (som altså ikke har vært innom picasa), går det greit. Hvis jeg ikke får løst picasaproblemet, må jeg sjekke om jeg kan overføre bilder uten at de går til picasa og i ettertid legge dem dit hvis behov.

Håvard: Ettersom problemet sannsynligvis ikke ligger i e-post-programmet, i og med at - som nevnt ovenfor - overføring av bilder fra andre kilder går greit, virker det som løsningen må ligge i innstillinger på picasa - så da får jeg leve i håpet om at evt andre picasabrukere på forumet kan komme med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...