Gå til innhold

snørevalg i oslofjorden/bunnefjorden til SØ Fiske


hankFISK

Anbefalte innlegg

hva mener folket om snørevalge nå på høsten i oslofjorden, eller bunnefjorden??

x= flyt - Int -synk - s5 -s9 = 0?

En ting er sikkert.. Du kan IKKE bruke samma snøre i Oslofjorden som i Bunnefjorden. Her må du ha forskjellig tapering, farge og synkegrad.  ;)

Et intermediate snøre er vel flott og allround? Feks, Airflo 40+, GL Coastal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener folket om snørevalge nå på høsten i oslofjorden, eller bunnefjorden??

x= flyt - Int -synk - s5 -s9 = 0?

En ting er sikkert.. Du kan IKKE bruke samma snøre i Oslofjorden som i Bunnefjorden. Her må du ha forskjellig tapering, farge og synkegrad.  ;)

Et intermediate snøre er vel flott og allround? Feks, Airflo 40+, GL Coastal

du kan ikke si at man ikke kan bruke samme snøre jeg har klart og fått fisk på begge sider av nesodden meg samme type snøre..synes du er litt rund i kanten med det svare der.

ok jeg skal gå får et 40 pluss snøre. har hørt flere folk spre varme ord om 40pluss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra det jeg har hørt så er ikke intermediate lina til 40+ like bra som synk linene.

jeg har ikke testa 40+ intermediate, men eier både slow og fast intermediate coastal, og er super fornøyd med de.

kan dermed ikke gjøre annet enn og anbefale de overfor 40+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker følgende snører i sjøen:

HA fiske (Sommer)

- Guideline coastal fast intermidiate (fantastisk line)

- Airflo forty + synk3 (starter som regel med denne)

- Airflo forty + synk 5 (på spesielt dype områder og områder med mye strøm)

SØ fiske (Høst/Vår)

- Cuideline coastal fast intermidiate

- SA stripped Bass S1

Generelt fisker jeg høyere i vannet og med myyyye lengre og tynnere fortom etter SØ.

Ved fiske etter lyr (i trøndelag om sommeren) liker jeg SA stripped Bass best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra det jeg har hørt så er ikke intermediate lina til 40+ like bra som synk linene.

jeg har ikke testa 40+ intermediate, men eier både slow og fast intermediate coastal, og er super fornøyd med de.

kan dermed ikke gjøre annet enn og anbefale de overfor 40+.

blir solgt mer og mer her merker jeg, nå er det coastal jeg går for, men er slow og fast hva er forskjellen egentlig ? synkegrad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir solgt mer og mer her merker jeg, nå er det coastal jeg går for, men er slow og fast hva er forskjellen egentlig ? synkegrad?

Slow Intermediate synker 1,25cm i sekundet, Fast Intermediate synker 3,8cm/sek.

nice.. takker, fisker du noe i området der jeg snakker om i tittelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det gutta sier om synkegraden på slow/fast.

greit og ha begge spør du meg :D

jeg og fisker mest i indre oslo, men det blir en del turer med noen av gutta til ytre også.

en ting er sikkert, du vil aldri angre på at du gikk for coastal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coastal har jeg ikke erfaring med men jeg bruker 40+ fast intermediate en del.  Egentlig synes jeg det synker for fort, spesielt hvis jeg vil fiske sakte på grunne områder. Vil jeg derimot ha flua ned går det som regel  for sakte. 

Mao sjelden optimalt men sjelden helt feil heller....

I det siste har jeg fisket mer med flyt enn før og med flyt, intermediate og synk 3 eller 5 mener jeg du er dekket for det meste av sjøørretfiske. Man skal jo ha det med seg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...