Gå til innhold

fiske rundt 500-600 moh............. er det for tidlig.


AndersRN

Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur på fjellet i helgen. :D

 

Men jeg lurer på om det er for tidlig å fiske der.

 

Det er oppover mot veggli og opp på fjellet.

 

De vannene og elvene jeg skal fiske i ligger fra ca. 500- 600 moh.

Jeg regner med at det er for tidlig og fiske opp mot 700-900 moh så jeg holder meg til dem under tregrensen.

 

Men er det for tidlig og fiske i det laveste områdene jeg spurte om, og hvis det ikke er det. Hva slags fluer bør jeg bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket Lesjaskogsvatnet forrige helg (ca 600 moh), med 10 ørreter (ikke av de største, men grei steikfisk rundt 3-4 hg) som resultat.

Jeg startet med Montana Goldhead,og fikk etterhvert et par fisk på den. Imidlertid forekom det et og annet vak (av ulik karakter, både med sprut og henger i filmen-vak, og fisken hadde tatt mens flua gikk høyt), så jeg satte på ei superpuppe på intermediate fortom som fisket over, i og under overflaten, og ved å la den ligge rolig et øyeblikk og så bare såvidt la den røre seg så den begynte å gå ned i filmen, da begynte det virkelig å bli action

 

De må tilføyes at det kun beit i lune og relatvt grunne viker (det blåste dels kraftig østavind utpå).

 

Så svaret er: du kan få fisk. Hvordan/hva du skal fiske med må du finne ut av med bakgrnn i forholda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...