Gå til innhold

Den perfkte Ørretstanga


P E Fjeldbu

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Hei alle fluefiskere :)

Hva er den perfekte Ørretstanga for deg :)

For meg er det en Scott G2 9" 5 inntil je finner no bedre ;)

Mvh Per Edvin

Jeg fant min i fjor.

Scott G2 8'8'' #5       Du finner ikke noe som er bedre enn den du har. Seriøst  ! like bra kan du finne, men ikke bedre.

Denne serien har Scott foredlet siden 1977....  DEn er også standarden for mye av det som lanseres som "nyhet"

Noen lever i villfarelsen at disse er slaskete. Folk som prøver min utbryter som regel ett eller annet, som "Oi"  "den var bra !"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fluefiskere :)

Hva er den perfekte Ørretstanga for deg :)

For meg er det en Scott G2 9" 5 inntil je finner no bedre ;)

Mvh Per Edvin

Jeg fant min i fjor.

Scott G2 8'8'' #5       Du finner ikke noe som er bedre enn den du har. Seriøst  ! like bra kan du finne, men ikke bedre.

Denne serien har Scott foredlet siden 1977....  DEn er også standarden for mye av det som lanseres som "nyhet"

Noen lever i villfarelsen at disse er slaskete. Folk som prøver min utbryter som regel ett eller annet, som "Oi"  "den var bra !"

Nå tuller du... Du mener G ikke g2...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei alle fluefiskere :)

Hva er den perfekte Ørretstanga for deg :)

For meg er det en Scott G2 9" 5 inntil je finner no bedre ;)

Mvh Per Edvin

Jeg fant min i fjor.

Scott G2 8'8'' #5       Du finner ikke noe som er bedre enn den du har. Seriøst  ! like bra kan du finne, men ikke bedre.

Denne serien har Scott foredlet siden 1977....  DEn er også standarden for mye av det som lanseres som "nyhet"

Noen lever i villfarelsen at disse er slaskete. Folk som prøver min utbryter som regel ett eller annet, som "Oi"  "den var bra !"

Nå tuller du... Du mener G ikke g2...  ;D

He he... Elsker begge, men G2 er bedre på alt uten å ofre G-feelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fluefiskere :)

Hva er den perfekte Ørretstanga for deg :)

For meg er det en Scott G2 9" 5 inntil je finner no bedre ;)

Mvh Per Edvin

Jeg fant min i fjor.

Scott G2 8'8'' #5       Du finner ikke noe som er bedre enn den du har. Seriøst  ! like bra kan du finne, men ikke bedre.

Denne serien har Scott foredlet siden 1977....  DEn er også standarden for mye av det som lanseres som "nyhet"

Noen lever i villfarelsen at disse er slaskete. Folk som prøver min utbryter som regel ett eller annet, som "Oi"  "den var bra !"

Nå tuller du... Du mener G ikke g2...  ;D

He he... Elsker begge, men G2 er bedre på alt uten å ofre G-feelingen.

Har hatt både G og g2 i 8`8 kl5.., men etter min mening er G hakket bedre grunnet en kraftigere rygg, dypere og jevnere ladning(#$"#$%???) og ikke så krisp... Min g2 knakk under kjøring av fisk....???  Synes forøvrig at den takler vind meget godt med det rette snøret..  

Det skal riktig nok sies at jeg var ute hær om dagen  å kastet med en hjemme modifisert,Billig glassfiber stang fra 70tallet, som var så slapp at de fleste ville nektet å ta i den... Jeg synes den var den perfekte sjøørret kombo, 7er snøre, vind og store fluer gikk som en kule.. samtidig var den myk nok til at den ville slått de fleste nyere 5ere på fortomsbeskyttelse..

Stangen var en Abu Record 9`ukjent snøre klasse, nå er den 8`3" kl 6-7 ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Eikre-fly

Så fint at det er fler som har disse stengene for jeg har tenkt å kjöpe en stang fra Eikre fly.

Skulle gjerne ha en som er bra til törrflue fiske etter örret ;)

Hvem stang er det du rekomenderer til det Claus :)

 

Eikre stengene er gode stenger på linje med mange andre. Jeg har prøvd flere av de.

Deres fremste egenskap er masse stang for pengene.  Kanskje mest ?

Uansett det ironiseres noe her over en nærmest komisk hylling i en annen tråd.

NB Eikrestengene er bare å kjøpe. Du får mye for pengene !

(Sånn, der var min saklige respons på dette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei alle fluefiskere :)

Hva er den perfekte Ørretstanga for deg :)

For meg er det en Scott G2 9" 5 inntil je finner no bedre ;)

Mvh Per Edvin

Jeg fant min i fjor.

Scott G2 8'8'' #5       Du finner ikke noe som er bedre enn den du har. Seriøst  ! like bra kan du finne, men ikke bedre.

Denne serien har Scott foredlet siden 1977....  DEn er også standarden for mye av det som lanseres som "nyhet"

Noen lever i villfarelsen at disse er slaskete. Folk som prøver min utbryter som regel ett eller annet, som "Oi"  "den var bra !"

Nå tuller du... Du mener G ikke g2...  ;D

He he... Elsker begge, men G2 er bedre på alt uten å ofre G-feelingen.

Har hatt både G og g2 i 8`8 kl5.., men etter min mening er G hakket bedre grunnet en kraftigere rygg, dypere og jevnere ladning(#$"#$%???) og ikke så krisp... Min g2 knakk under kjøring av fisk....???  Synes forøvrig at den takler vind meget godt med det rette snøret..  

Det skal riktig nok sies at jeg var ute hær om dagen  å kastet med en hjemme modifisert,Billig glassfiber stang fra 70tallet, som var så slapp at de fleste ville nektet å ta i den... Jeg synes den var den perfekte sjøørret kombo, 7er snøre, vind og store fluer gikk som en kule.. samtidig var den myk nok til at den ville slått de fleste nyere 5ere på fortomsbeskyttelse..

Stangen var en Abu Record 9`ukjent snøre klasse, nå er den 8`3" kl 6-7 ;D ;D ;D ;D

Jeg digger begge. Men det er ikke tvil om at jeg liker den noe høyere modulusen som G2 innehar.

I tillegg. Begge mine gamle G'er har vært på hjemmebesøk i Montrose pga ugrunnet brudd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke eie en slik stang for å vite at den er best :)

Ja det var jo ett saklig sandkasse svar spör du meg :P

Takk Heptagenius fint å höre fra fler som har prövd dem :) Jeg tror også man får mye stang for pengene, men skal ikke utale meg för jeg har prövd stengene, men må si at mitt inntrykk er også at dem er bra fiskestenger, så ja jeg blir nok eier av en eller fler sånne når jeg har fått prövd dem :)

min mest allround stang etter örret er i dag gt four 10' 5# da jeg kan fiske de fleste områder med den.

Men favoritt stengene er en techna 10' 2# og en admira 10' 4# men dem begrenser seg etter str. på fisk vind og annet utyske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke en dress som passer alle, som alle liker, og som passer til alle anledninger. Bunaden er vel kanskje den som kommer nærmest... Slik er det vel med stenger også.

Eikre-fly leverer flere stenger. Det gjør Loomis, Sage, Winston og Scott også...

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

scott G 9f kl5 er min favoritt. nydelig feeling og kraft nok til å blåse ut hele lina. utrolig god å kjøre fisk på. bruker min til sjørøyefiske her i troms. takler store nympher og små tørrfluer. snill mot tynne fortommer.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv lar jeg meg imponere av de som stadig finner stenger som er overlegent mye bedre enn alt annet.

Har prøvd, og eier, et utall stenger innen kategorien ørretstenger jeg, men har egentlig ikke merket at jeg kan utrette noe med noen av dem som ikke lar seg gjøre med de andre.

Forskjellene består mest av nyanser . . . Selv har jeg en tendens til å la forholdene/dagsformen/humøret avgjøre hvilken stang jeg tar med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder
Bruker den fordi den har bra trøkk, og fordi jeg synes jeg er mer presis med denne enn med mykere stenger. Både på korte og lengre avstander..

En bra fornuftig besvarelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Stikk i strid med dagens "mote" så liker jeg raske stenger, og fisker aller mest med en Sage TCR i klasse 4. Bruker den fordi den har bra trøkk, og fordi jeg synes jeg er mer presis med denne enn med mykere stenger. Både på korte og lengre avstander...

Jeg har fiska endel men nettopp den stanga, den er ikke uegnet til fiske som noen hevder, den er faktisk en fornøyelse. MEN jeg mista merkbart mere fisk. Særlig på barbless krok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...