Gå til innhold

Karrus på fluestang?


Gutalarven

Anbefalte innlegg

Jeg "tror" jeg har fått Karrsu på flue. Jeg studerte et år i Notodden. Der sa de at det var karrus i badevatnet rett ovenfor byen. Disse tok jeg iallefall.

Nå er karpefisk så like i utseendet, så jeg vet ikke om det var karrus. Men hvis det er det, så går det å ta de.

Har vell ikke lyst å dele hemmeligheten? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss jo. Har ingen hemmeligheter på det der. Det jeg mente er at jeg ikke er sikker på om det var karrus jeg egentlig fisket.

Folket der sa det var karuss. Jeg var i en fase av livet mitt der jeg var ekstremt opptatt av å forsøke alt innen fluefiske. Fisket til og med aktivt etter ørekyte på den tiden.

Fisken i det vannet for og surret og spiste rundt vegetasjonen langs land. Når vi kom bortil, så pilte de under blad og gress som fløt. Etter noen minutter kom de sigende ut igjen. Jeg brukte noen små grønne lodne dubbede fluer. Tanken var en mix av alger og noe levende husker jeg ( det er 20 år siden). Fluen var ikke ulik de der grønne fluene som selges i butikker nå beregnet på fiske etter Multe. Den var bare litt mindre (tror kjøpefluene er lagd av cdc? noe jeg ikke visste hva var da).

Jeg kaste fluen så nær vegetasjonen jeg klarte og fisket svært sent inn. Nå og da, var det plutselig en og annen fisk som bestemte seg for å ta.

NB1: Flua sank NB2: Je fisket på fisk jeg såg var i området.

Mere erfaring enn dette har jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...