Gå til innhold

Hardy Angel TE


nox

Anbefalte innlegg

Forstår heller ikke logikken i den høye prisen, for hadde de senket den ned på vanlig "dyr stang" nivå, så hadde de med sine nyheter sikkert kunnet ta plass, blant de beste igjen. Men med en prispolitikk som er helt på jordet, så gidder jeg ikke teste stanga engang.... Hardyguttene er i møllposen sammen med Fenwick ol.

Den nye Hardy Zenith 9´#5 er vel, i følge den nye testen "2011-5-weight-shootout" fra Yellowstoneangler.com (som den forøvrig vant klart), 50$ billigere enn Sage Z-axis og 110$ billigere enn Winston BIIIx.

Noen som vet hvorfor de da er så dyre i Norge?

Samme grunnen som at Loomis er dyrere, noen som tjener på å flytte varer...

Er jo ganske rart at det blir så stor forskjell i og med at de koster omtrent det samme i hjemlandet..  Det skiller jo flere tusen på veil. mellom til eks Scott, Winston, Sage, GLoomis hær, mens i hjemlandet er prisen nesten den samme..

Forskjellen er vel mellomledd.., noen har, noen ikke og noen tjener mere en andre...

Det er nok pga "up branding" dvs øke prisen for å høyne eksklusiviteten og skille den fra den fra "allmuen"

Dette ble gjort med G.Loomis også. 

Derfor, Sage !  Meget sympatiske priser i forhold til sammlignbare stenger.

Mulig jeg tar feil.., men jeg synes tydelig det var missnøye fra noen av de som solgte Sage da prisen ble satt opp til en høyere pris en hva til eks Scott og Winston..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er ikke å kjøpe en slik stang,tror jeg...hehe...men lurte igrunn på hvorfor det ikke er snakk om Hardy her inne...

Ser jo at Zenith kommer godt ut i tester med stenger fra alle kjente merker:) Men er hardy et fysj merke? Og i tilfelle hvorfor?

Dårlige stenger?

Tipper grunnen til at Hardy ikke får så mye omtale her inne er fordi det er forholdsvis få som selger det i Norge. Såvidt jeg vet er det ingen pr dags dato, mulig jeg tar feil. Var Fairpoint som hadde de tidligere, men tror de har lagt Hardy litt på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det nå at prisene er tilnærmet like...

Men vet at veil fra Rud heiger er vell rundt 6900,- for Z-axis, men det er nok noen av de som selger som har presset prisen..

5450,- for toppmod fra Winston, 5999,- toppmod fra Scott....  En av de som selger Sage selger også toppmod fra 5850,-...

Prisene har jo dermed gått ned :rolleyes:

Winston er jo bare LØP Å KJØP!!!  Følger man eBay holder de seg MYE bedre i pris en de andre merkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er ikke å kjøpe en slik stang,tror jeg...hehe...men lurte igrunn på hvorfor det ikke er snakk om Hardy her inne...

Ser jo at Zenith kommer godt ut i tester med stenger fra alle kjente merker:) Men er hardy et fysj merke? Og i tilfelle hvorfor?

Dårlige stenger?

Tipper grunnen til at Hardy ikke får så mye omtale her inne er fordi det er forholdsvis få som selger det i Norge. Såvidt jeg vet er det ingen pr dags dato, mulig jeg tar feil. Var Fairpoint som hadde de tidligere, men tror de har lagt Hardy litt på is.

Hvor har du dette fra???  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan si noe på grunnlag av noen tall ( har ikke tilknytning til bransjen ) men vil påstå at dersom du ser på omsetning av Hardy stenger opp mot f.eks Guideline, Sage osv. vil nok omsetninge av Hardy være tilnærmet lik ingenting ja..... Godt mulig jeg at jeg tar feil, men dette er det inntrykket jeg har som forbruker. Du finner helt sikker flere butikker som selger Hardy, men disse har etter min erfaring flere andre merker som ofte blir foretrukket av forbruker pga prisdifferansen( Prisen på Hardy i norge er hårreisende høy sammenliknet med prisdifferansen internasjonalt, klarer ikke å se noen annen årsak enn at det er et eller annet meget fordyrende mellomledd)  samt manglende kunnskap om Hardy ig manglende markedsføring i det norske markedet. Verdt å bemerke seg at jeg ikke har noe i mot Hardy, og har faktisk flere Hardy stenger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan si noe på grunnlag av noen tall ( har ikke tilknytning til bransjen ) men vil påstå at dersom du ser på omsetning av Hardy stenger opp mot f.eks Guideline, Sage osv. vil nok omsetninge av Hardy være tilnærmet lik ingenting ja..... Godt mulig jeg at jeg tar feil, men dette er det inntrykket jeg har som forbruker. Du finner helt sikker flere butikker som selger Hardy, men disse har etter min erfaring flere andre merker som ofte blir foretrukket av forbruker pga prisdifferansen( Prisen på Hardy i norge er hårreisende høy sammenliknet med prisdifferansen internasjonalt, klarer ikke å se noen annen årsak enn at det er et eller annet meget fordyrende mellomledd)  samt manglende kunnskap om Hardy ig manglende markedsføring i det norske markedet. Verdt å bemerke seg at jeg ikke har noe i mot Hardy, og har faktisk flere Hardy stenger selv.

Skal ikke legge meg opp i dette. Var det at du mente det ikke var noen som solgte Hardy jeg reagerte på, kan nevne flere sjapper bare i min landsdel. Og også at Fairpoint hadde lagt Hardy på is...det hadde vært nytt for meg (som har en viss bransjetilknytning). Derfor jeg lurte på hvor du hadde dette fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den nye Hardy Zenith 9´#5 er vel, i følge den mye omtalte testen "2011-5-weight-shootout" fra Yellowstoneangler.com, 50$ billigere enn Sage Z-axis og 110$ billigere enn Winston BIIIx.

Noen som vet hvorfor de da er så dyre i Norge?

Stein Grønberg hadde med seg den nye Zenith i 9' #6 på 5'ercupstevnet i Tønsberg. Denne var priset til 6.199,-. Det er dyrt, men den skiller seg ikke særlig fra de andre toppmerkene i samme liga m.h.p. prisen?

Etter å ha kastet litt med denne vil jeg si at den er rimelig langt unna å klassifiseres som et møllspist, "yesterdays news" produkt. Det var et gjennomført spenstig råskinn, med små Hardydetaljer som endebutter i kork og nysølv til hver holk. Nå har jeg et par stenger i denne kategorien, men ellers ville jeg nok hatt litt problemer med å levere tilbake den stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...