Gå til innhold

Utenlandstur vinteren 11/12


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Årets julefeiring foregikk i varmere strøk, dog uten fluestang. Sommer og sol midt på vinteren gav mersmak og skal gjenntas. Da med fluestang.

Er foreløpig bare tatt opp litt løst og ledig i gjengen så jeg tenkte jeg skulle høre litt om mulighetene. Da i første omgang hvor man kan dra.

Aktuell dato er fra midten av desember og 3 uker fremover. Fisker ørret og det MÅ være muligheter for å ta de på tørt. :) I første omgang har vi sett for oss å bruke opp mot 30 000. New Zealand er vel aktuellt på denne tiden. Er det andre steder? Når er det f.eks. sessong i Pategonia? Finnes det mer nærliggende og rimeligere alternativer? Tenker da på varmere land i Europa. Har de noe spennende i Spania o.l?

Som dere skjønner så er jeg rimelig grønn på vinterfiske der ute i verden så setter pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Europa på den årstiden... I Bosnia kan du faktisk fiske ut i desember, om du er litt desperat...  ;D

New Zealand og Patagonia er de beste alternativene for deg i desember/januar.

New Zealand hvis du har flere uker å sette av - Patagonia hvis du bare har en uke eller to...

I Patagonia kan du få en uke med lodge, mat og guider for rundt 10 -15.000,- + fly.

Men du.. Hva med litt sprekere fisk og mye backing, samt palmer og hvite sandstrender?   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Europa glemt! :)

Joda. Ser riktig så festlig ut det Flemming. Men, er vakende Truttaer som teller for min del serru :D

Nå er det mange med kjennskap til NZ her inne. Følger med på blogger og andre innlegg. Noen som har noen gode linker eller annet til fiske i Patagonia. Noen som har vært der på denne tiden?

Takker for alle innspill! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode linker eller annet til fiske i Patagonia. Noen som har vært der på denne tiden?

Takker for alle innspill! :D

Du kan sikkert forhøre deg med Torleiv (Turboleiv) her på ffs etterhvert  ;)

Han er såvidt jeg vet der nede nå, og er generelt mer i patagonia enn han er hjemme  ;D

Jeg har også vært mye i patagonia på denne tida av året, men det er i drømme, og vil neppe hjelpe deg nevneverdig  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er Europa glemt! :)

Joda. Ser riktig så festlig ut det Flemming. Men, er vakende Truttaer som teller for min del serru :D

Nå er det mange med kjennskap til NZ her inne. Følger med på blogger og andre innlegg. Noen som har noen gode linker eller annet til fiske i Patagonia. Noen som har vært der på denne tiden?

Takker for alle innspill! :D

Hei.

Har vore i Patagonia og det er utruleg fint. Godt fiske og store mulighetar for aure opp mot 2 kg på tørt.

Ligg tur blogg fra første året på Nordisk sine sider.

Send pm for meir info.

Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...