Gå til innhold

Sage SP på vei tilbake..... brand new!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg går å venter på at Sage SP 590 skal dukke opp.

Den ble sent raskt som bare f.... fra USA, men når den kommer til Norge da stopper alt opp  :o

Den lå hos posten i Oslo i over en uke uten at noe skjedde.

I går endret statusen seg til dette:

Avgang transitt-OE

02.02.2011 00:09

Den har fortsatt samme status, så jeg må nok bare glemme å kunne få kastet med denne i morra.

Den skal først innom postterminalen på Hamar før den sendes til Hamar Postkontor.

Dette kunne ha gått veldig fort, men neida posten i Norge har god tid........ og det har ikke jeg :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg går å venter på at Sage SP 590 skal dukke opp.

Den ble sent raskt som bare f.... fra USA, men når den kommer til Norge da stopper alt opp  :o

Den lå hos posten i Oslo i over en uke uten at noe skjedde.

I går endret statusen seg til dette:

Avgang transitt-OE

02.02.2011 00:09

Den har fortsatt samme status, så jeg må nok bare glemme å kunne få kastet med denne i morra.

Den skal først innom postterminalen på Hamar før den sendes til Hamar Postkontor.

Dette kunne ha gått veldig fort, men neida posten i Norge har god tid........ og det har ikke jeg :D :D

Terje!

Gjett om jeg kjenner igjen dette . . .  Det meste som bestilles fra utlandet går som et olja lyn, helt til det ankommer norge  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjøpte jeg en SP-stang når de ble faset ut. Den har aldri blitt brukt, og kommer aldri heller til å bli det :)

Smi mens jernet er varmt, og selg skiten. Her inne settes trendene raskt og forsvinner enda raskere. For to uker gikk det Yellowlines som varmt hvetebrød her inne. Hva det blir neste uke aner jeg ikke, men ikke SP i hvert fall.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjøpte jeg en SP-stang når de ble faset ut. Den har aldri blitt brukt, og kommer aldri heller til å bli det :)

Smi mens jernet er varmt, og selg skiten. Her inne settes trendene raskt og forsvinner enda raskere. For to uker gikk det Yellowlines som varmt hvetebrød her inne. Hva det blir neste uke aner jeg ikke, men ikke SP i hvert fall.  ;D

Hørt slikt . . . Når du omsider har vinglet ferdig Jørn, skal vi si om 12-19 år, så tenker jeg du er mer enn klar for en SP.

Da kommer du garantert til å hype disse stengene, mens alle andre klapper hverandre på skuldrene og mimrer over hvor fantastiske Scierra Pico stengene var  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt slikt . . . Når du omsider har vinglet ferdig Jørn, skal vi si om 12-19 år, så tenker jeg du er mer enn klar for en SP.

Jeg har holdt meg til XP i årevis, og nå har jeg en rask cane-tapering til Catskill-fluene. Skal jeg ha en ny stang så blir det XP klasse 8 til gjedde og havabborfiske  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha en ny stang så blir det XP klasse 8 til gjedde og havabborfiske  :)

Her på ffs ser vi an hva som er hot der & da før vi handler noe som helst, så det blir bare tull å komme med at man skal ha XP, når man ikke vet om denne er in på det aktuelle tidspunkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha en ny stang så blir det XP klasse 8 til gjedde og havabborfiske  :)

Her på ffs ser vi an hva som er hot der & da før vi handler noe som helst, så det blir bare tull å komme med at man skal ha XP, når man ikke vet om denne er in på det aktuelle tidspunkt !

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gratulerer med enda en stang, denne gangen ei skikkelig slaskeraie!  ;D

PS! Om jeg får denne tredelt eller tusendelt spiller ingen rolle. Hadde aldri blitt montert.  ;)

En gang i tiden brukte jeg i likhet med deg kun raske stenger. Jeg hadde min favoritt i Sage RPL+ som vel kan anses for å være en rask stang.

Jeg klarte rett og slett ikke å kaste med myke/dype stenger, klarte bare ikke å mestre dem.

Etterhvert som man ble bedre til å kaste, så gikk det opp for meg at stenger med dyp aksjon hadde langt mer feeling enn raske stenger.

Mye mer kos å kaste med, man roer ned, man får med seg bunndelen i langt større grad, vannkast blir en stor opplevelse og kjøring av fisk er ca 1000000000 ganger mer gøy, samt at du lander flere store ørreter fordi stanga følger hver eneste bevegelse og slår ikke av i toppen :D

Om noen år når du har fått flere canestenger i hus så vil også du innse at dypere stenger er langt mer interessante, dog selvfølgelig mye mer krevende å

kaste med....... men det glemmer du når det sitter som et skudd og du skjønner at du har kasta brot flere år med stive kjepper ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i tiden brukte jeg i likhet med deg kun raske stenger. Jeg hadde min favoritt i Sage RPL+ som vel kan anses for å være en rask stang.

Jeg klarte rett og slett ikke å kaste med myke/dype stenger, klarte bare ikke å mestre dem.

Etterhvert som man ble bedre til å kaste, så gikk det opp for meg at stenger med dyp aksjon hadde langt mer feeling enn raske stenger.

Mye mer kos å kaste med, man roer ned, man får med seg bunndelen i langt større grad, vannkast blir en stor opplevelse og kjøring av fisk er ca 1000000000 ganger mer gøy, samt at du lander flere store ørreter fordi stanga følger hver eneste bevegelse og slår ikke av i toppen :D

Om noen år når du har fått flere canestenger i hus så vil også du innse at dypere stenger er langt mer interessante, dog selvfølgelig mye mer krevende å

kaste med....... men det glemmer du når det sitter som et skudd og du skjønner at du har kasta brot flere år med stive kjepper ;D ;D

Terje!

Oj, oj, oj, nå er jeg så god til å kaste at jeg kan kjøpe meg en dyp stang... Myter som noen har gått rundt på Kvarven og tutet øra til folk fulle med. Finn en stang du liker, rask eller dyp, fisk mye med den og du blir bedre til å kaste og til å fiske.  ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En gang i tiden brukte jeg i likhet med deg kun raske stenger. Jeg hadde min favoritt i Sage RPL+ som vel kan anses for å være en rask stang.

Jeg klarte rett og slett ikke å kaste med myke/dype stenger, klarte bare ikke å mestre dem.

Etterhvert som man ble bedre til å kaste, så gikk det opp for meg at stenger med dyp aksjon hadde langt mer feeling enn raske stenger.

Mye mer kos å kaste med, man roer ned, man får med seg bunndelen i langt større grad, vannkast blir en stor opplevelse og kjøring av fisk er ca 1000000000 ganger mer gøy, samt at du lander flere store ørreter fordi stanga følger hver eneste bevegelse og slår ikke av i toppen :D

Om noen år når du har fått flere canestenger i hus så vil også du innse at dypere stenger er langt mer interessante, dog selvfølgelig mye mer krevende å

kaste med....... men det glemmer du når det sitter som et skudd og du skjønner at du har kasta brot flere år med stive kjepper ;D ;D

Terje!

Oj, oj, oj, nå er jeg så god til å kaste at jeg kan kjøpe meg en dyp stang... Myter som noen har gått rundt på Kvarven og tutet øra til folk fulle med. Finn en stang du liker, raske eller dyp, fisk mye med den og du blir bedre til å fiske;)  

;D ;D ;D..... prinsen som ingen kunne målbinde  :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg går å venter på at Sage SP 590 skal dukke opp.

Den ble sent raskt som bare f.... fra USA, men når den kommer til Norge da stopper alt opp  :o

Den lå hos posten i Oslo i over en uke uten at noe skjedde.

I går endret statusen seg til dette:

Avgang transitt-OE

02.02.2011 00:09

Den har fortsatt samme status, så jeg må nok bare glemme å kunne få kastet med denne i morra.

Den skal først innom postterminalen på Hamar før den sendes til Hamar Postkontor.

Dette kunne ha gått veldig fort, men neida posten i Norge har god tid........ og det har ikke jeg :D :D

Terje!

Gjett om jeg kjenner igjen dette . . .  Det meste som bestilles fra utlandet går som et olja lyn, helt til det ankommer norge  :-\

Det er nå nøyaktig 1 døgn siden stanga gikk fra Oslo, og fortsatt er den ikke registrert innkommet på Hamar Postterminal.

Det er jo helt håpløst hvor tregt dette går :o :o

Heia norsk postvesen........

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage XP er en rask, men ikke noen spesielt tilgivende stang. Man skal være ganske presis for å få noe ut av den. Har jeg en dårlig dag (skjer nok de aller fleste), så kan spesielt 490'n være litt ugrei. Opplever faktisk at min toppaksjonerte Garrison 209-E er mer tilgivende, og lettkastet (gjenstår å se i praktis fiske riktignok). Det at man må være god for å kaste med myke stenger, og at det er enkelt å beherske raske, mener jeg er en myte. Dette har først og fremst med preferanser å gjøre. Så skal jeg tillegge at jeg etter vel 20 år med fluestang (f... som åra går) ikke er noen god kaster i det hele tatt. Men jeg fisker ganske brukbart likevel gitt, og det har nok noe med at jeg har det i meg. Jeg er skapt for dette. Jeg kjenner hvor fisken står, når den vil ta, hvilken flue som er rett og hvordan det skal kastes. Det er magisk, og må oppleves, men er ekstremt få forunt og krever oppmerksomhet, kontemplasjon og transformasjon over i det naturgitte. Utstyrskataloger er ikke veien å gå for å komme opp på dette nivået.  ;D   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha en ny stang så blir det XP klasse 8 til gjedde og havabborfiske  :)

Her på ffs ser vi an hva som er hot der & da før vi handler noe som helst, så det blir bare tull å komme med at man skal ha XP, når man ikke vet om denne er in på det aktuelle tidspunkt !

;D ;D

Scierra er nok neppe noe brennaktuellt mimre-emne inn i fremtiden.....

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å skryte av kasteferdighetene mine selv, og Sp har fått skryt så det holder her inne, men alikevel ; I dag dumpet det et Loop Stillwater snøre #5 ned i postkassa, og dette måtte selvfølgelig monteres på snelle, som igjen ble montert på Sage Sp 905 i en fei . . . Etter litt testing (og etterhvert gunstige vindforhold) føyk hele klumpen ut, og dro med seg et par tommer skyteline utenfor toppringen.

Nå har ikke jeg målt klumplengde på dette snøret, men den er atskillig lengre enn stanga ihvertfall  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta til meg en Sp 596, og denne ble testa i skipet idag. Først med Stillwater... det funka helt fett... men testa jeg med ei Teeny Gary LaFontaine Pro-line,og Nilsson-snella..

Fy flate som det funker! Og enda bedre ble det med ei Cascapedia 5-6-7! Riktignok er det en temmelig tung kombo, men det balanserer godt, og drar avgårde noe helt sinnsykt!

Dette klarer til og med du, Lars å veive ut 20 meter med ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer til og med du, Lars å veive ut 20 meter med ;D

Ikke tillegg meg egenskaper jeg ikke har, takk  ;D

Men bevares, den Teeny lina prøver jeg gjerne . . . Har aldri hatt et snøre fra Teeny, tror jeg  :)

PS ! Du må ikke drive å kaste sneller med stanga, Tor Arne . . . Snella skal festes i den tykkeste enden av stanga, og det er snøret, som forhåpentligvis er påmontert snella som skal utgjøre kastevekten.

Selv jeg skulle klart å kaste ei snelle over 20 meter  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å skryte av kasteferdighetene mine selv, og Sp har fått skryt så det holder her inne, men alikevel ; I dag dumpet det et Loop Stillwater snøre #5 ned i postkassa, og dette måtte selvfølgelig monteres på snelle, som igjen ble montert på Sage Sp 905 i en fei . . . Etter litt testing (og etterhvert gunstige vindforhold) føyk hele klumpen ut, og dro med seg et par tommer skyteline utenfor toppringen.

Nå har ikke jeg målt klumplengde på dette snøret, men den er atskillig lengre enn stanga ihvertfall  :D

Har det blåst opp til storm på innlandet?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer til og med du, Lars å veive ut 20 meter med ;D

Ikke tillegg meg egenskaper jeg ikke har, takk  ;D

Men bevares, den Teeny lina prøver jeg gjerne . . . Har aldri hatt et snøre fra Teeny, tror jeg  :)

PS ! Du må ikke drive å kaste sneller med stanga, Tor Arne . . . Snella skal festes i den tykkeste enden av stanga, og det er snøret, som forhåpentligvis er påmontert snella som skal utgjøre kastevekten.

Selv jeg skulle klart å kaste ei snelle over 20 meter  :D

Nå er du bare vanskelig, Lars!

Kommer du i morra eller? Jeg har bare lånt den lina av Hermann, og tar den med i skipet i morra!

Hermann hadde med seg en Bambus.pinne også... Dickerson 7613 om jeg ikke husker feil.

God stang det også gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg går å venter på at Sage SP 590 skal dukke opp.

Den ble sent raskt som bare f.... fra USA, men når den kommer til Norge da stopper alt opp  :o

Den lå hos posten i Oslo i over en uke uten at noe skjedde.

I går endret statusen seg til dette:

Avgang transitt-OE

02.02.2011 00:09

Den har fortsatt samme status, så jeg må nok bare glemme å kunne få kastet med denne i morra.

Den skal først innom postterminalen på Hamar før den sendes til Hamar Postkontor.

Dette kunne ha gått veldig fort, men neida posten i Norge har god tid........ og det har ikke jeg :D :D

Terje!

Kl 10.24 fredag og i følge sporingsnummeret har stanga samme status som nevnt over.

Det er helt utrolig hvor treigt posten jobber. Stanga har vært i Norge godt over en uke og den er ikke engang registrert inn på

postterminalen i Hamar.

Jeg tar av meg hatten for det norske postvesenet, at det er mulig å jobbe så tregt er jo til å le seg skakk av.......

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er det ikke sånn med alt offentlig da? Uansett hva det er, så må du belage deg på venting. Om så det er legen, sykehus, nav, skatteetaten eller posten i dette tilfellet. Effektivisering er vel et ord som det grøsses av der i gården vil jeg tro, skal ikke forundre meg at sløsing med skattebetalernes penger er en uskreven lov :rolleyes:

Uansett, den som venter på noe godt og alt det der Terje, detta blir bra til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...