Gå til innhold

Sage SP på vei tilbake..... brand new!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Nå er det ny status, den har ikke kommet lenger en hit:

Sendingen er til importvurdering

04.02.2011 11:38, 2061 GARDERMOEN

Fantastisk :o :o.... hvordan er det mulig at det kan ta så lang tid for en fluestang å ankomme Hamar når den har ligget her i Norge i 10 dager :rolleyes: ::)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nå er det ny status, den har ikke kommet lenger en hit:

Sendingen er til importvurdering

04.02.2011 11:38, 2061 GARDERMOEN

Fantastisk :o :o.... hvordan er det mulig at det kan ta så lang tid for en fluestang å ankomme Hamar når den har ligget her i Norge i 10 dager :rolleyes: ::)

Terje!

Dette er i en del tilfeller, veldig typisk Norge. Men jeg har med to stk. SPer i skipet i kveld, Terje.. så du kan kose deg med dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ny status, den har ikke kommet lenger en hit:

Sendingen er til importvurdering

04.02.2011 11:38, 2061 GARDERMOEN

Fantastisk :o :o.... hvordan er det mulig at det kan ta så lang tid for en fluestang å ankomme Hamar når den har ligget her i Norge i 10 dager :rolleyes: ::)

Terje!

Terje. Har du ringt posten?

Er sikkert en feil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå er det ny status, den har ikke kommet lenger en hit:

Sendingen er til importvurdering

04.02.2011 11:38, 2061 GARDERMOEN

Fantastisk :o :o.... hvordan er det mulig at det kan ta så lang tid for en fluestang å ankomme Hamar når den har ligget her i Norge i 10 dager :rolleyes: ::)

Terje!

Terje. Har du ringt posten?

Er sikkert en feil !

Nei, må nok vurdere det på mandag.

Utrolig at det kan gå så treigt og at en fluestang kan bli liggende i Norge i 10 dager uten at noe gjøres :rolleyes: ::)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har det begynt å vake oppe hos deg Terje??

;D ;D

bjorni

Ja, hver fredag i vikingskipet vaker det som bare f...... :D :D

Petter:

Trøste og bære, da er den ikke brand new lenger :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skal egentlig ikke tulle med sånt, vet hvordan det er å vente på ting med posten i Norge. Sånn er det med monopolbedrifter... FedEX eller UPS må komme sikkelig på banen i Norge.

Håper den kommer vel i havn snart!

Skål!

Pjotr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di plukker den vel i småbiter og leiter etter narkotika,leser nå stangbyggetråden på ffs for å få den sammen igjen.. :)

;D ;D....scary :D

Terje!

Kan trøste deg med at det i den grensesonen mellom post og toll, der har jeg ventet mye. Sikkert på nakker du har kjøpt av meg igjen. Det er rett og slett utrolig hvor lang tid de klarer å bruke innimellom og plutselig så løsner det bare. Litt sånn ketchup, virker nesten som om det er en person som jobber med dette og innimellom tar seg ovale weekends hvor det kjapt hoper seg opp. Forstår frustrasjonen din, for det virker så fantastisk unødvendig idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvordan er det forresten når det gjelder tollavgift. Må man betale det på en forsendelse som er merket med gave og er fra en

privatperson?

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Så lenge det er sendt som en gave og verdien ikke overskrider 1000kr på tollskjemaet, vil du ikke betale noe som helst. Hvordan det blir når verdien overskrider dette, er jeg litt usikker på, men jeg regner med at du må nok betale moms dessverre

Er også moms på ting fra utlandet selv om det er brukt og kommer fra privatpersoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Så lenge det er sendt som en gave og verdien ikke overskrider 1000kr på tollskjemaet, vil du ikke betale noe som helst. Hvordan det blir når verdien overskrider dette, er jeg litt usikker på, men jeg regner med at du må nok betale moms dessverre

Er også moms på ting fra utlandet selv om det er brukt og kommer fra privatpersoner

Takker for info, Raymond.

Skulle uansett ikke bli rare greiene i moms og eventuell toll.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Endelig kom julekvelden til Hamar.

Det viser seg nå at stanga har vært world wide og tatt seg en tur innom Djakarta, Indonesia ;D ...... snakker om å reise langt for å hilse på sin nye eier :D

Stanga er helt strøken og det er ingen tvil om at denne aldri hverken har vært kasta med eller fiska med, korken er helt fersk ;D

Nå er det bare å glede seg til freddan ;D

Her er noen bilder tatt med kompaktkamera da speilrefleksen er i karantene i påvente av å byttes ut i en annen speilrefleks :D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949885806263_thumb.jpg

post-4723-13949885806868_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er strengt tatt ver. II, ver. I hadde snellefeste i grønn carbon  :)

Spiller ingen rolle, har kasta med denne versjonen og vet hva den er god for :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Terje, er Sageman på min hals, men denne har jeg aldri kasta med...

Forøvrig må jeg innrømme at jeg har flira litt når jeg har lest denne posten. Frustrasjonen har vært til å ta å føle på, med to poster pr. dag om hvor ufattelig tregt postvesenet i Norge er... he he.

Hvordan var du som guttunge på julaften når maten var inntatt ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Grattis Terje, er Sageman på min hals, men denne har jeg aldri kasta med...

Forøvrig må jeg innrømme at jeg har flira litt når jeg har lest denne posten. Frustrasjonen har vært til å ta å føle på, med to poster pr. dag om hvor ufattelig tregt postvesenet i Norge er... he he.

Hvordan var du som guttunge på julaften når maten var inntatt ?  ;D

Jeg er nok ikke noen Sage mann på min hals så langt der ifra, men dette er numero uno innen Sage etter min mening :D

Jeg begynte å bli rimelig utålmodig når det varte og rakk før stanga dukket opp, men den som venter på noe godt....... :D

Som guttunge var jeg vel like utålmodig som de fleste som venta på gavedrysset :D ....... i dag er det mye værre ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom julekvelden til Hamar.

Det viser seg nå at stanga har vært world wide og tatt seg en tur innom Djakarta, Indonesia ;D ...... snakker om å reise langt for å hilse på sin nye eier :D

Stanga er helt strøken og det er ingen tvil om at denne aldri hverken har vært kasta med eller fiska med, korken er helt fersk ;D

Nå er det bare å glede seg til freddan ;D

Her er noen bilder tatt med kompaktkamera da speilrefleksen er i karantene i påvente av å byttes ut i en annen speilrefleks :D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Gratulerer med ny stang Terje :D.

Er det D700 du venter på eller?

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...