Gå til innhold

Beste G-sport innen fluebinding i Hamar, Elverum, Gjøvik eller Lillehammer


fishe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et gavekort på G-sport jeg skulle ha fått brukt opp. Skal en tur til Moelv i helga så jeg lurte på hvilken G-sport forretning jeg passerer på vei ned fra østerdalen eller i mjøsbyene som er best på fluebinding. Jeg husker at Hagen Sport på Elverum var bra den tiden jeg bodde der. Er det fortsatt like bra eller finnes det noen som har større og bedre utvalg der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

G-Sport i Gågata i Hamar har iallefall endel.. bedre enn alle de andre sportsforretningene her iallefall.

Støtter Tor Arne i den, det er slett ikke så galt utvalg med tanke på at det er en G-sport forretning.

De har Stretch Tubing, Krystal Flash, cdc, hjortehår, hanenakker, tråd, microfibetts, bra med kroker fra tmc, rubber legs, marker penn, marabou,

polygarn, aero dry wing og en god del mer nede i kjelleren.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ok så denne er bedre enn Hagen på Elverum?

Hagen sport i Elverum var bra helt til Vegard Paulsen slutta. Etter det har det gått bratt nedover utifra hva jeg har hørt.

Jeg sier dette med forbehold i tilfelle det har tatt seg opp igjen.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om G-sport. Her i området hadde vi en butikk med brukbart utvalg av fluebindeutstyr, som Tommy Aarkvisla jobbet på. Nå har de utvidet sortimentet sitt, og jeg var innom en tur for å kjøpe noen enkle kroker. Tror du ikke de hadde fjernet alt bindeutstyret, og at jeg måtte være med på bakrommet for å finne det? Der hang det bortgjemt en hel del. Ikke fikk jeg avslag en gang, selvom prisen ikke var avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de hadde en sånn disk med glass forran hvor de hadde bittelitt fluebindeutstyr. Husker når jeg var 12 - 13 år så fikk jeg bare beskjed om å rote nedi der og se om jeg fant noe interessant og det var da litt forskjellig der førhusker jeg. Det jobbet en som het Stian der som hadde god peiling på sportsfiske. vet ikke om han er der lenger. Jeg husker det var ofte sånn på fiskeutstyr der at allt de ikke hadde det skaffet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de hadde en sånn disk med glass forran hvor de hadde bittelitt fluebindeutstyr. Husker når jeg var 12 - 13 år så fikk jeg bare beskjed om å rote nedi der og se om jeg fant noe interessant og det var da litt forskjellig der førhusker jeg. Det jobbet en som het Stian der som hadde god peiling på sportsfiske. vet ikke om han er der lenger. Jeg husker det var ofte sånn på fiskeutstyr der at allt de ikke hadde det skaffet dem.

Hehe... gode gamle dager?

Dem skaffer nok det meste, om man treffer på èn som er interessert sjøl.

Når reiser du nedover? Det er kasting og sosialt samvær i skipet i morra kveld ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var der, var det ikke store mengder, men... Dem hadde noe på en annen forretning oppe i byen..

G-Sport Rustadstuen oppe i storgata på lillehammer har litt, men de har trappet merkbart ned de senere årene der også.

G-Sport på gjøvik er full krise . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var der, var det ikke store mengder, men... Dem hadde noe på en annen forretning oppe i byen..

G-Sport Rustadstuen oppe i storgata på lillehammer har litt, men de har trappet merkbart ned de senere årene der også.

G-Sport på gjøvik er full krise . . .

Rustadstuen var det jeg mente ja ;D

Jeg var på G-Sport på CC-Gjøvik for et par år siden... der hadde dem faktisk et "greit" utvalg.

Både bindeutstyr, stenger,sneller og liner. Kjøpte noen liner til gibortpris der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke sånn der nå lengere

Skjønner forsåvidt at disse kjedene ikke satser så voldsomt på en såpass smal nisje som fluefiskeutstyr også . . .

Er vel ikke akkurat det det er mest etterspørsel etter, og de som er interessert i slikt kjøper vel helst fra spesialforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke sånn der nå lengere

Skjønner forsåvidt at disse kjedene ikke satser så voldsomt på en såpass smal nisje som fluefiskeutstyr også . . .

Er vel ikke akkurat det det er mest etterspørsel etter, og de som er interessert i slikt kjøper vel helst fra spesialforretninger.

Helt klart.. det er rett og slett ikke lønnsomt å ta opp en haug med plass, for så lite inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det ikke slik at det er skiopplegg i kjellern på hamar om vintern, og fiske til sommern? Jeg har en snelle jeg skulle snudd bremselageret på, men klarer det ikke selv. Lurer derfor på om det er noen fiskekyndige karer i kjellern der som kan hjelpe meg i disse tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at det er skiopplegg i kjellern på hamar om vintern, og fiske til sommern? Jeg har en snelle jeg skulle snudd bremselageret på, men klarer det ikke selv. Lurer derfor på om det er noen fiskekyndige karer i kjellern der som kan hjelpe meg i disse tider?

Jo, det er "skiavdeling" i kjellern på vinter`n :D Men dem haf fluebindermateriale bak kassa :D Bare gå ned der og spør du, så får du nok hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...