Gå til innhold

#7 -stang for sjøørret...?


Bjørn Helge

Anbefalte innlegg

Demokratiet har talt, selv bruker jeg klasse 5 og 6, svært sjeldent 7, men det kan vel komme av at jeg ikke fisker når det er bra med vind og fisker som regel der det er grunt.

4mm tungstenhode på zoonkern og 6 stang? Skal innrømme at det ikke er helt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette handler vel like mye om snøreprofiler og stangegenskaper som om snøreklasse?

Har brukt både 6,7 og 8'er stang til sjøfiske. Da jeg bodde i Skåne og det blåste liten kuling stort sett hver dag brukte jeg klart 8'ern mest. I Indre Oslofjord bruker jeg stort sett en 6'er og det takler det meste av fluer til mitt SØ-fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Fikk en  Loop multi 9'6 #7 av min snille kjæreste i forrige uke i bursdagsgave.

Nå gleder jeg meg til litt mildere dager...

Bjørn

du blir nok ikke skuffet over den stanga. har en selv som jeg brukte hyppig ifjor.

nå er den reserve stanga mi, da jeg har gått over til GL lpxe RS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir nok ikke skuffet over den stanga. har en selv som jeg brukte hyppig ifjor.

nå er den reserve stanga mi, da jeg har gått over til GL lpxe RS ;)

Har du kanskje et godt forslag til snørevalg i typen intermidiate?

Bjørn

guideline coastal. passer til de fleste forholdsvis raske stenger.

SA professional er også et greit alternativ.

coastal har intermediate klump, mens SA er intermediate hele veien.

går du for SA professional, så tror jeg kanskje du burde gå for klasse 8. det er litt lett i forhold til klassifiseringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til innlandsfiske etter ørret og sjøørret bruker jeg nå 3 forskjellige stenger selv etter å ha slanket beholdningen. Ikke pokker om jeg skal havne i samme uføre når jeg fisker etter sjøørret i saltvann. Der bruker jeg Xi2 klasse 7. Med SA  Stillwater WF-7 er dette den råeste kombo'n jeg noensinne har vært bort i.  Alternativt bruker jeg et 7'er flytesnøre og tilpasser fortomslengde og spiss etter forholdene.

Plasking? No, sir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt prøvd Sage Xi2 og Guidline RS og syntes de ble i stiveste laget så jeg har skaffet meg en Sage VT2 blanks(ønsker å lage ei stang med særpreg)via ebay. Tror den vil passe bedre min kastestil,og så ønsker jeg å bruke den i elv etter sjø-ørret og laks. Tror at VT2 passer bedre til speykasting også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...