Gå til innhold

Hakke snøring!


Marius (W&M)

Anbefalte innlegg

Snøre må jo passe til deg og stanga. Stikk ned på noroco, har får du prøve flere liner. Ta med deg Stanga og snella. Velg det du liker best.

Noroco ligger på elvebredden, naboen til politistasjonen.

Lars L

Nei, snøret må ikke passe deg og stanga. Du må bare tilpasse deg snøret.

Brannfakkel: Alt av dagens snører i rette klasse vil passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på Brannfakkel; Etter å ha avholdt noen kastekurs vil jeg påstå at endel av dagens billige snører, også i riktig snøreklasse, bare er noe dritt ! Omtrent ikke til å kaste med ! Opplever oftere at snøret er dårlig enn at stanga er dårlig faktisk !  :)

Finnes det billigsnører i dag? Vennligst fortell hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Nei, snøret må ikke passe deg og stanga. Du må bare tilpasse deg snøret.

Brannfakkel: Alt av dagens snører i rette klasse vil passe!

Endelig noen som har forstått det :)

NÅ er det ikke alle som er like godt trent til å hanskes med alle linetyper. Ikke passer alle taperinger alle stangtyper/aksjoner like godt heller. Enig med godeste Abrahamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Snøre må jo passe til deg og stanga. Stikk ned på noroco, har får du prøve flere liner. Ta med deg Stanga og snella. Velg det du liker best.

Noroco ligger på elvebredden, naboen til politistasjonen.

Lars L

Nei, snøret må ikke passe deg og stanga. Du må bare tilpasse deg snøret.

Brannfakkel: Alt av dagens snører i rette klasse vil passe!

Sant det "frue".

Men EN ting er fornuftig, et noe tyngre snøre med kort klump vil være enklest for en som ikke er på toppnivå kastemessig. Men eller er dine betrakninger "fra ditt feminine ståsted" riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ett "normaltapert" snøre med klump fra 10-13 meter vil nok gjøre nytta. FOR kort klump er dårlig balansert, og må regnes som spesialline

Enig i det, og egentlig det jeg mente med relativt kort klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøre må jo passe til deg og stanga. Stikk ned på noroco, har får du prøve flere liner. Ta med deg Stanga og snella. Velg det du liker best.

Noroco ligger på elvebredden, naboen til politistasjonen.

Lars L

Nei, snøret må ikke passe deg og stanga. Du må bare tilpasse deg snøret.

Brannfakkel: Alt av dagens snører i rette klasse vil passe!

Enig, men jeg synes det er bedre å anbefale folk å ta en tur ned til en fiskebutikk slik at de får prøvd div. liner. Kontra det at vi skal spy ut 100 forskjellige tips som vi ikke vet om vedkommende kommer til å like.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite hvilken klasse eller til hvilket fiske du skal ha snøre til så er det mange gode tilbud på snører for tiden.

Agdars sportsfiske selger f.eks Loop snører til 400-450kr, er vel ca. halv pris.

Som andre har nevnt, hvilken type snøre (profil/klumplengde) som er best kommer an på deg, stangen og fisket du trenger det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Snøre må jo passe til deg og stanga. Stikk ned på noroco, har får du prøve flere liner. Ta med deg Stanga og snella. Velg det du liker best.

Noroco ligger på elvebredden, naboen til politistasjonen.

Lars L

Nei, snøret må ikke passe deg og stanga. Du må bare tilpasse deg snøret.

Brannfakkel: Alt av dagens snører i rette klasse vil passe!

Enig, men jeg synes det er bedre å anbefale folk å ta en tur ned til en fiskebutikk slik at de får prøvd div. liner. Kontra det at vi skal spy ut 100 forskjellige tips som vi ikke vet om vedkommende kommer til å like.

Lars L

Kan ikke bli mer enig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett "normaltapert" snøre med klump fra 10-13 meter vil nok gjøre nytta. FOR kort klump er dårlig balansert, og må regnes som spesialline

- Hvis du "ikke har snøring" - velg klumplengde mye nærmere 10 enn 14 m! Min optimistiske oppstart sist sommer - med GL Highwater gir meg fortsatt traumer..

Gjør som Raymond sier - kjøp et SA Air Cel snøre - i den klassen stanga har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Air Cel har vært et godt valg som rimeligere snøre i flere år. Ett lite apropo er da da coatingen til Air Cel ikke er på lngt nær så god som den var noen år tilbake.

Vil absolutt anbefale å snuse litt på feks. Teeny snører (faktisk bra pris på disse også). Rimelig "standard" tapering.

PS. Har ingen "bransjebaktanker" med disse forslagene.... (Tar det med tilfelle noen skulle misforstå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er stadig innom der jeg veit du :) Kunne vært greit om du tok med den nye stanga di så kunne vi testa hva som gikk best :) Snellene er MER enn bra nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...