Gå til innhold

Snu bremselager?


Per....

Anbefalte innlegg

Halo!

Jeg bestilte for litt siden noen varer fra skittfiske, det står at de er kommet hit til postkontoret på postens sporingsside. Vanligvis har jeg fått en sms når jeg kan komme og hente varene, men ikke nå. Varene har vært her en stund, så tenker at det kanskje er noe jeg skal fikse selv? Jeg har fått tilsendt en kvitering med mange nummer osv på e-post, der jeg fant sendingsnummer. Står det noe her jeg kan skrive ned, dra tl posten så finner de pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halo!

Jeg bestilte for litt siden noen varer fra skittfiske, det står at de er kommet hit til postkontoret på postens sporingsside. Vanligvis har jeg fått en sms når jeg kan komme og hente varene, men ikke nå. Varene har vært her en stund, så tenker at det kanskje er noe jeg skal fikse selv? Jeg har fått tilsendt en kvitering med mange nummer osv på e-post, der jeg fant sendingsnummer. Står det noe her jeg kan skrive ned, dra tl posten så finner de pakken?

Har du sendingsnummer eller kollinummer så finner de pakken til deg. Bare oppgi det nummeret du sporet pakken med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt hjemme. :) Mottatt mine første vadere, med sko osv. beste mulige oppbevaring? Legge de i boksne de kom i og inn i et skap?

Mine henger i boden. Pass bare på at det ikke kommer sollys eller enorm varme på dem. PS: Legg dei ALDRI sammen på noen som helst måte, eller i pose eller noe så lenge dei er våte. Da råttner dei fort.

Kose deg i elven i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng dem til tørk når du har brukt dem (og evt. skylt dem, feks på badet, men riktignok ikke med varmekabler på fullt så det blir 40 grader der inne  ;D ). Når de er tørre så kan du henge dem i skapet eller rulle dem løst sammen og legge dem i en kurv i et skap e.l. Så lenge de er tørre så er det ikke farlig å rulle dem sammen, men unngå rå kjeller. Det blir fort jordslag og funky lukt i dem  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er de lagt i skapet og jeg gleder meg til å prøve når ishelvette blir borte.

Går det bra å bruke samme vadere i saltvann og ferskvann forresten?

Ikke noe problem å bruke dem i saltvann og ferskvann, men salt har det med å tære på ting over tid, så skyld dem gjerne i dusjen når du kommer tilbake fra tur (er ikke mye som skal til, men bare fres over dem med dusjen så saltet går av). Da er de ofte våte uansett og det tar deg bare 20 sekunder ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. nytt problem: Nå har jeg sveivet på snøret ''andre veien'' slik at det henger ned under snella. Men når jeg nå skal justere bremsen blir det slik at det blir tyngre å sveive inn, og ikke dra ut. Hvordan har jeg fått til dette? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette på en av snellene mine her om dagen. Tok av spolen med line etc. Skrudde ut to skruer som hold deksel over hjullageret i senteret sv snella. Snudde dette lageret, og satte på lokk igjen. På med spole, og så var sveiv på andre sia. Måtte ta ut all line og backing, for så å sveie det på motsatt av hvordan det satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...