Gå til innhold

Nytt magasin: Alt om Fluefiske


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Jeg spurte om det samme til de folka som publiserer disse bladene da jeg snakket med de på messa oppe i Vikingskipet.

De sa at det i første omgang bare ble gitt ut et "prøvenummer" for å se om det slo an her til lands.

Jeg ser hvertfall frem til å få tak i dette bladet :D.

okei... skulle no være market til flere blader... ligger for salg no på narvesen...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte dette bladet med meg på toget i går på vei hjem fra villmarksmessa i helga. ble meget imponert over bladet! var mange fine artikkelr, og første siden begynner med de syyke vakbildene til øystein :-*

kansje ikke det billigste bladet i hylla. Håper dette kommer ut flere ganger, for dette var noe av de bedre på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Et fint magasin men med en stor svakhet, og det er at man ikke tørr å tenke nytt men kjører på med det samme materialet og de samme aktørene vi har lest om i årevis.

Jeg synes det er på tide at Marc Petijean og Pål Krogvold får en pause og blir avlastet av nye fluefiskere og fluebindere verden over. Det har tross alt skjedd noe på de siste 20 åra som burde tilsi at man har plenty med nye innfallsvinkler og nye artikkelforfattere å ta av.

Jeg må understreke at jeg ikke har noe som helst imot Marc Petijean og Pål Krogvold da disse gutta har inspirert meg i mange år, men jeg tror til og med at de hadde sett at det kom noe nytt på trykk snart :D

Jeg tror ikke at disse magasinene overlever hvis de fortsetter å lage artikkler som vi har lest 1000 ganger før med de samme aktørene igjen og igjen og igjen.........

Både i Europa og i USA har det skjedd masse de siste åra og en ny generasjon fluefiskere har for lengst sett dagens lys, det samme gjelder på fluebindings fronten. I dag er også fluefiskere utstyrt med både video kamera og speilrefleks og det tas bilder som hadde vært en drøm å se på trykk, samt at fluefiskere er såpass bereist at det ligger antakelig 1000 vis av arikkler i hue på enhver fluefisker som bare venter på å få komme på trykk :D

Hvis jeg skal gidde å kjøpe et sånt blad så må profilen vise tydelig at man tørr å tenke nytt for jeg orker ikke å betale 129 kroner for å lese om Lennart Bergqvist og superpuppan :rolleyes: ::)

Jeg vil mye heller lese om fluebindingen til Lasse Pevik, Petter Gustavsson, Rune Stokkebekk, Roy Christie, Dave Wiltshire, Ulf Hagstrøm etc etc :D

PS. BILDET TIL ØYSTEIN VURDERER JEG Å HENGE I GLASS Å RAMME :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det sesongbetonte interesse bladet som dukker opp en gang i blandt og ofte i forskjellige versjoner -mener å huske ett år hvor man hadde laksefiske, fluefiske og ørretfiske(kjøpte 2 av bladene)

Enkel og grei måte å tjene penger på (spesielt når man har et godt nettverk), få ut reklame (cash in loom og stort sett jobber skribrentene også i bransjen så reklameplassen selger seg selv) og hoste opp noen mellom interessante artikler slik at kompisene får "smør på skiva"...

Dette skjer i alle bransjer/ interesser og er en del av vår verdens illusjon på framskritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er vel det sesongbetonte interesse bladet som dukker opp en gang i blandt og ofte i forskjellige versjoner -mener å huske ett år hvor man hadde laksefiske, fluefiske og ørretfiske(kjøpte 2 av bladene)

Enkel og grei måte å tjene penger på (spesielt når man har et godt nettverk), få ut reklame (cash in loom og stort sett jobber skribrentene også i bransjen så reklameplassen selger seg selv) og hoste opp noen mellom interessante artikler slik at kompisene får "smør på skiva"...

Dette skjer i alle bransjer/ interesser og er en del av vår verdens illusjon på framskritt....

Det stemmer nok ikke Espen, det er etter hva jeg har forstått meningen at dette skal bli et magasin for fluefiskere som forhåpentligvis vil bli gitt ut oftere enn bare en gang i året.

Så jeg tror ikke vi skal ta sorger på forskudd men gi det en sjans, for vi trenger et fluefiskemagasin her til lands som vi alle kunne tenke oss å lese :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen "bransje mennesker", riktig nok innen en annet interesseområde, men de tjente gode penger av å lage 2-3 blader i året dvs 3 mnd ekstra jobb i året som de sa. Slapp bladet når sesongen startet og cashet inn på reklamen, innholdet var ikke så viktig siden artiklene i bladet var en del av reklamen - bare litt mer skjult, men man fikk bekreftet "salgsobjektet" flere ganger i samme blad. Salgspitsjen dems... De lagde også nesten identiske blader med forskjellige navn og byttet "roller" og solgte samme artikkel igjen noe omskrevet.

Det er kanskje ikke akkurat slik i de årlige fluefiskebladene, men det er ikke langt unna leser man bladet med kritiske øyne. Heldigvis finnes nettet og gode forum som dette og ikke mist noen glitrende forfattere som skriver gode bøker uten at utstyrfetisjen overgår underholdene historier og erfart fluefiske kunnskap servert på et dypere nivå en 2-3 sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen "bransje mennesker", riktig nok innen en annet interesseområde, men de tjente gode penger av å lage 2-3 blader i året dvs 3 mnd ekstra jobb i året som de sa. Slapp bladet når sesongen startet og cashet inn på reklamen, innholdet var ikke så viktig siden artiklene i bladet var en del av reklamen - bare litt mer skjult, men man fikk bekreftet "salgsobjektet" flere ganger i samme blad. Salgspitsjen dems... De lagde også nesten identiske blader med forskjellige navn og byttet "roller" og solgte samme artikkel igjen noe omskrevet.

Det er kanskje ikke akkurat slik i de årlige fluefiskebladene, men det er ikke langt unna leser man bladet med kritiske øyne. Heldigvis finnes nettet og gode forum som dette og ikke mist noen glitrende forfattere som skriver gode bøker uten at utstyrfetisjen overgår underholdene historier og erfart fluefiske kunnskap servert på et dypere nivå en 2-3 sider.

De fleste artikler vil vel kunne oppleves som en omskrivning når det gjelder et så snevert interesseområde som det vi driver med? :)

Det handler jo stort sett om at jeg fanga fisk, ett eller annet sted, med flue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er ulovlig å tjene penger og det er opp til hver enkelt å besteme hva man ønsker å bruke penger på.

Jeg var en ivrig magasinkjøper selv tidligere, men nøyer meg nu med å bla igjennom magasinet(ene) på kiosken. Jeg er ikke så interessert i å betale 125kr eller hva det nu er for 100 siders reklame - spesielt når konseptet er så opplagt.

Det er bare trist at ambisjonsnivået ikke er større enn å tjene penger og at kreativiteten/ ønske til å skape noe "nytt" er ikke eksisterende. Dessverre er "vanen" for sterk til å "copy/paste" et nytt magasin enn å fornye seg.

Det kan vel sies om forbrukeren også som følger sitt handle mønster hvert år, men det vet jo selvsagt fluefiske 2011, 2012, 20092013, 2014, 20142015, 20022016....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Herregud... Annet "ord" for MANGE.....

Sitat:

Did You Know that according to the UK Environment Agency's report in 2001 there were 3.8 million freshwater anglers in the UK which represented 9% of the adult population (a further 8% were ‘very’ or ‘quite’ interested in fishing).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...