Gå til innhold

Film med Speilrefleks


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Andrè er litt rusten, da  det ikke er der han fisker mest når han er i området :)

;D Ja, det blir så sosialt når dere sørlendinger en sjelden gang kommer oppover at jeg må prøve å få med meg litt av den moroa også mellom slagene  :) Moro med gøy  :)

psssst...ekstremt viktig å skille mellom vestlendinger og sørlendinger. Sørlendinger finner man nemlig bare på sørlandet og ikke på vestlandet ;)

Ellers må jeg bare istemme at jeg også får feberfornemmelser når jeg ser bildene fra Rena, flotte greier swingers.

RJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Andrè er litt rusten, da  det ikke er der han fisker mest når han er i området :)

;D Ja, det blir så sosialt når dere sørlendinger en sjelden gang kommer oppover at jeg må prøve å få med meg litt av den moroa også mellom slagene  :) Moro med gøy  :)

psssst...ekstremt viktig å skille mellom vestlendinger og sørlendinger. Sørlendinger finner man nemlig bare på sørlandet og ikke på vestlandet ;)

Ellers må jeg bare istemme at jeg også får feberfornemmelser når jeg ser bildene fra Rena, flotte greier swingers.

RJ

Hmm...  ;D jeg kan ikke fordra å måtte overforklare alt, men det var jo litt av pointet da - at jeg "liksom" ikke skillte mellom dem, på spøk  ;D Som den østlendingen jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrè er litt rusten, da  det ikke er der han fisker mest når han er i området :)

;D Ja, det blir så sosialt når dere sørlendinger en sjelden gang kommer oppover at jeg må prøve å få med meg litt av den moroa også mellom slagene  :) Moro med gøy  :)

psssst...ekstremt viktig å skille mellom vestlendinger og sørlendinger. Sørlendinger finner man nemlig bare på sørlandet og ikke på vestlandet ;)

Ellers må jeg bare istemme at jeg også får feberfornemmelser når jeg ser bildene fra Rena, flotte greier swingers.

RJ

Hmm...  ;D jeg kan ikke fordra å måtte overforklare alt, men det var jo litt av pointet da - at jeg "liksom" ikke skillte mellom dem, på spøk  ;D Som den østlendingen jeg er.

helt enig...og jeg kan heller ikke fordra at vestlendingene glatt overlater til oss sørlendinger å forklare slike upresisheter enten de er ironisk ment eller ikke ;)

edit..Østlending? er ikke du Nordlending da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bestilt en LCDVF.

Laga meg en slik:

før jeg klarte ikke å finne hvilken skulder rest jeg sku kjøpte men det går faktisk mot en billig og enkel en i første omgang. og hvis dette faller i smak og utstyre blir brukt så er det bare å kjøpe seg en med fokus hjul og mulighet for ekstra utstyr....

Går bare å trippe på at de skal oppgradere D7000 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA den løsninga va helt genial å superlett å lage men 2 handtak trenger man så fremst man ikke har en kjempetung rigg med masse utstyr på.

Så jeg blir å gå over til enhandsrigg.

D7000 er bedre en D90 til filming og tar jo da bedre bilder.

Men med et kit 18-105 og en 35mm på 1,8  så er man på god vei.

Vil ha et 2,8 som går fra 16 til 70 eller noe slikt.

Har laga flere filma oppgjennom åra å brukt redigeringsprogam og slik så det er jo ikke helt fremmed så plan nu er å lage noe litt mere "proff" filmet med bra kvalitet.

Va innom biltema en kjapp tur å henta i 15mm bor å brukte litt deler som jeg hadde ligganes å slenge bare før å teste denne løsninga.

Skal ut å filme litt i morgen hvis være tillater det. Har vært stiv kuling og litt til hær i de siste dagan.

DSC_1138.jpg

Blei ikke helt bra da jeg kun hadde en boremaskin,dremmel og en baufil som blei brukt.

Skjærefjøla som blei brukt kom fra biltema men var i tyneste laget.

Røran er 15mm å kommer fra en gammel campingstol.

Handtakan er noe greier som va med en best tool borremaskin og en vinkelsliper som jeg en gang i tia hadde.

Men kan lage dette mye penere.

De selger sort fjøl på clas .

cromma baderomsrør på biltema og på clas i 15mm.

15mm treborr hadde de på biltema til slikk og ingenting.

Til handtak kjøper du MC handtak på biltema til enda mindre.

Så da kan du få en slik tøff sak med bra look før ca 500.- med bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Du har skjønt det :)

Hvordan endrer man kodeken? :)

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Du har skjønt det :)

Hvordan endrer man kodeken? :)

Jan

Hei, Jan - hvis du sitter med FCP- pakka, så kan du jo trygt bruke den innebygde "Compressor", og konvertere det til f.eks. Apple Prores 422  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle  8)

Har Studio pakka André, skal prøve dette her :)

Jan

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Du har skjønt det :)

Hvordan endrer man kodeken? :)

Jan

Hei, Jan - hvis du sitter med FCP- pakka, så kan du jo trygt bruke den innebygde "Compressor", og konvertere det til f.eks. Apple Prores 422  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hvordan importerer man film rett fra en 7D og inn i FCP ?

Noen som vet ?

Jan

JA det veit jeg. 91850210. Gidder ikke skrive en lang utredning her. Enkelt som bare pokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Apple og H. 264 er skapt for hverandre :) Bokstavelig talt. Selvfølgelig er det raskest å hente filene rett fra kamera og inn i et FCP prosjekt (eller andre redigeringsprogram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Apple og H. 264 er skapt for hverandre :) Bokstavelig talt. Selvfølgelig er det raskest å hente filene rett fra kamera og inn i et FCP prosjekt (eller andre redigeringsprogram)

Hei, Pål  :)

Joa, det går an, men H.264 er i utgangspunktet et visningscodec, og Apple ProRes 422 er et redigeringskodec, så det går kjappere med sistnevnte i FCP under redigering. Og så slipper man all den rendringen hele tiden  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ikke skulle mase på deg igjen Pål  8)

Har blitt noen timer . .

Jeg fikk det faktisk til, er noen småting jeg holder på å prøve på.

Ble noe usannsynlig motivert til å få til det "slow motion" greia som er vist på www.speilfilm.no

Tenk et skikkelig tilslag, ala sjøørrettypen med deeeen vannspruten i skikkelgi slow mo !!

Det kan bli fett det :)

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hvorfor skal du ha filene rett inn? Du kan jo teknisk sett jobbe ut i fra filene på kameraet, men ville ikke anbefalt det akkurat. Bare overfør filene til en mappe på pcn, og så inn i fcp. Du bør endre kodeken, H.264 og fcp er ikke akkurat bestevenner har jeg hørt.

Hjalp det? ble litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt :rolleyes:

Apple og H. 264 er skapt for hverandre :) Bokstavelig talt. Selvfølgelig er det raskest å hente filene rett fra kamera og inn i et FCP prosjekt (eller andre redigeringsprogram)

Hei, Pål  :)

Joa, det går an, men H.264 er i utgangspunktet et visningscodec, og Apple ProRes 422 er et redigeringskodec, så det går kjappere med sistnevnte i FCP under redigering. Og så slipper man all den rendringen hele tiden  :)

Det kan du si jeg er fullstendig klar over :) Var bare et svar til vedkommende som mente at H. 264 og Mac ikke var "kompis".

Mas i vei du Jan, er vant til det :)

OG som det blir sagt; velg nå for pokker Compressor til jobben fremfor mpeg streamclip....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si jeg er fullstendig klar over :) Var bare et svar til vedkommende som mente at H. 264 og Mac ikke var "kompis".

Mas i vei du Jan, er vant til det :)

OG som det blir sagt; velg nå for pokker Compressor til jobben fremfor mpeg streamclip....

Prøvde Compressor og fikk det til  :D

Etter mange forsøk ser jeg at det er en skikkelig utfordring å få skikkelig god kvalitet på ferdige klipp. For oss som bruker FC Studio pakken, finnes det en enkel arbeidsflyt for å sikre god kvalitet ?

Tenker da på  en litt enklere vei igjennom jungelen med forskjellige kodeker o.l.

Blir altfor ofte fristet til å lage ferdig klipp i iMovie men er ikke 100% fornøyd med kvaliteten.

Ikke misforstå, det blir bra. Men når jeg vet hvilken kvalitet det er på klippene fra 7D'en så vil jeg ha mer!

Jan  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

JA, det finnes en enkel måte  :) Noen her nevnte Apple PRO res (HQ) 422. Dessuten henter du filene fra kamera rett i et prosjekt som allerede er opprettet med de innstillingene.

Jeg sier det igjen: Hva skal du konvertere filene for???

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...