Gå til innhold

Stabbursdalen


TRUTTA

Anbefalte innlegg

Takk for svar :D

Man vet jo aldri helt hvordan ting er før tiden er der, så får smøre meg med tålmodighet å veeeeeeeente, noe man har gjort mye i vinter.

Skulle det ikke være fiskbart i vannene får man kose seg i diverse elver og bekker i stedet. Fisken liker tross alt fluer der også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN selvfølgelig ha griseflaks og oppleve godt fiske i elva, men jeg tror sjansene er veldig små. Det tidligste jeg har opplevd at klekkingene kommer skikkelig i gang i andre elver, som vanligvis starter tidligere enn Stabburselva er rundt 20. juni. Det er elver hvor mesteparten av nedbørsfeltet ligger under 400 meter. Nedbørsfeltet til Stabburselva er preget av høye fjell på østsida, og det tar en god stund før avrenninga er over fra dem. Hvis hovedelva går flomstor kan kanskje elva fra Suolojavre være interessant. Den blir veldig tørr på sommeren. Elvene som renner inn i Båkkusjavre kan kanskje også være verdt turen.

Men for å være helt ærlig, velg en annen destinasjon :)

Det er for øvrig alt for tidlig å si noe som helst, men selv i tidlige år skal du vel litt inn i juli før de store døgnflueklekkingene kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...