Gå til innhold

Drammensmarka - når går isen?


JonMelon

Anbefalte innlegg

åååh...

Alt for lenge å vente.

Jeg hadde egentlig et håp om tørrfluefiske før april..

Hvor i landet kan det være muligheter for dette?

Eller for å legge om spørsmålet litt.    Hvor er går isen først?

Vil det være muligheter på sørlandet et sted kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel tidlig i mai.......

afff :( Hadde et lite håp om en fisketur i påsken.

Tror du må være glad til om det blir fiskbart i Drammensfjorden til påske, selv med så sein påske som i år. Med en mild og regnfull april kan det jo være et lite håp i de lavestliggende vannene mellom Konnerud og Mjøndalen, men vannene i Finnemarka tror jeg du kan glemme så tidlig.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nå vi grunneigere i boknaberg vattne, å der har vi blitt enige om å la folk fiske d de er go for (  uten garn seff :) vi hadde veldig mye småfisk for en del år tebake, men iherdig jobbing har ført bestanden dit vi vil ha den ..gjennomsnittsvekta har stege kraftig ( ca 6-800g ) ..Men de andre vattna har også mye stor fin fisk, å jeg er litt usikker på hva de tar, men vi snakker maks 100kr året !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...da bør du prøve med google earth ( evt flyfoto ) ..for det er fult i vattn :) boknabergsvattnet , vatnalands vattnet , ja du finner på google :)http://www.1881.no/Kart/Partner/Startsiden/?query=5532%20bokn&utm_source=startsiden&utm_medium=sokeboks&utm_content=abc_partnersok&utm_campaign=samarbeidspartner&WT.mc_id=ABC_020102_Kart#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en holme det stod Bokn på, men den var det ikke. Her var det manga vann ja. Her er det nok tidlig vår ja. Du må være litt forsiktig så dere ikke blir nedrent av overivrige fluefiskere fra innlandet nå da.  ;D ;D

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskene på bildet mitt er tatt seint i september 2010 i boknabergsvattnet :) stort sett alle tok på Europea12 ..Minste fisken var 350g å den störste rundt kg :) ikke de störste fiskene jeg har tatt, men men flotte fisk :) jeg tar gjerne imot tips om andre vatten på haugalandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!!! Ser du venter på isen i drammensmarka og det er du ikke alene om !!! tipper det blir litt tidlig å forvente isløsning i påsken, men at det blir mulig å fiske rett etter påske vil jeg tro!! med det været vi har her nå så kan du jo alltid være heldig å få fisket siste helgen i påsken!!

Tar noen turer innover fra landfalltjern på ski om dagen for er selv meget ivrig !!

men første helgen i april er nok det tidligste å forvente om du ikke turer innovermot glitre da så klart :D

JEg skal i allefall være der når isen slipper tak !!

Hilsen Waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...