Gå til innhold

Ljøra


Roarr

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal til Ljøra neste helg. Er det noen som har noen idé om hvordan det er der om dagen? Hvilke klekkinger man kan vente seg, evt hva jeg ikke bør mangle i flueboksen? Sist jeg var der var det veldig kaldt i vannet, men det har forhåpentligvis skjedd en del der siden da.

 

Sier vel ikke nei takk til tips om steder heller (evt på PM), selv om jeg har vært der noen ganger ;)

 

Roar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det danica i Ljøra?

 

Rhodani er det sikreste tipset. Kanskje noe marginata/verspertina også. Med litt flaks noen skarve aurivillii (kanskje litt tidlig med tanke på denne kalde våren)?

Jeg er ganske sikker på at det er både danica og vulgata i Ljøra. Klekkingen i trysil området er vanligvis mellom 20 juni og 05 juli. Tipper at det er siste uken på juni som blir bra i år. Jeg har fisket mest i trysilelva, det kan godt hende at det starter tidligere i sideelvene.

 

Baetis er nok ganske sikkert, sulphurea og noen etterslengere på marginata/vespertina på rolige strekker.

 

Trikset med å finne klekkingene er å bevege seg opp og ned i elva over store områder. Klekkingene forflytter seg oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...