Gå til innhold

To fluer i en smekk


Rosinkongen

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...

1.Mai turen er unnagjort og rapport ligger ute:

http://vkflyfishing.wordpress.com/2011/05/02/bekkerøye-i-sump/

Smakebit av rapporten:

(...)Jeg kunne ikke se fisken, bare sivet som rørte på seg der den svømte. Jeg ga flua et lite rykk, noe som gjorde fisken oppmerksom. Fisken satte full fart mot flua mi og lagde en sabla stor plog da den suste mot flua mi. Jeg så fisken ta flua eksplosivt(...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom nettopp hjem fra en overnattingstur med noe fisk, men de store slapp nok en gang unna håvmaskene. Rapport kommer.

Lærerne mine er så greie at de har gitt meg fri, og siden det er fri, blir det endelig tid for skikkelig ørretfiske. Det vil bli tur hver dag fra og med onsdag (18.mai) hvis vinden tillater det. Skal utforske noen nye vann hvor det går rykter om stor fisk. Daglig rapport vil komme!

http://vkflyfishing.wordpress.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp en kamerat som tok en brun en på 2,4kg (i garn) her i Lillesand 15mai. Jævlig kjipt at de blir fisket ut med garn, men dette vannet huser flere av disse og lite småfisk. Sjeldent med sånn fisk 500 meter fra sjøen i agder vil jeg tro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke ofte man får brunørret over 2 kg på sørlandet, men så var jo denne i garn da. De er der, men det er laaangt mellom dem. Det gjelder å være på rett sted til rett tid ;D

Det har ikke blitt noen tur de siste dagene på grunn av mye vind og kraftig regnvær. Jeg har helelr brukt tida på å binde og selge fluer:

http://vkflyfishing.wordpress.com/til-salgs/

Mulig det blir en snartur etter sjøørreten i kveld. I morgen er det meldt lite vind og overskyet, med andre ord: PERFEKT! Jeg drar ut fra morgenen av og håper på døgnfluer, senere mygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hver dag! Bikka endelig kiloen på tørt i dag i ett nytt vann vi har funnet en liten halvtimer fra Lillesand! Myggklekking og MANGE STORE head to tails! Fikk en på 1025 og en på 460. Mange større enn min og mange på samme størrelse som vaket konstant i magiske 1,5 timer. Begge mine ble tatt på myggklekker str.14, bundet av slappfisken som jeg fisker mye sammen med!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin i form den ;D Tørte ikke ta den opp før etter 10min. ikke de store utrasene men ville ikke opp! den andre jeg fikk var bare helt krakilsk og raste ut i alle rettninger, var mer i lufta enn i vannet. Den kjørte jeg naturlig nok hardere da man ikke er så redd for å miste en "standard" fisk, ihvertfall ikke etter å ha landet en kilos :-X Gøy var det uansett! Blir nok en del turer opp der før vi reiser til Finnmark og/eller Troms i Midten av Juni! (ja vet det er tidlig, men er utålmodig nå)

Skitt fiske videre, så får du heller gi ett hint visst du fisker litt lengre øst enn normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...