Gå til innhold

Zpey Dreamcatcher FW trout 9-5


Gjest Johnny S

Anbefalte innlegg

Gjest Johnny S

Min favorittstang til fjellørretfiske har siden 1997 vært en 9 fot`s Techna AV i klasse 5. Dette var en av de første techna AV som fenwick produserte, og disse stengene ble av en eller annen grunn spesielt gode. Senere versjoner av denne stanga har ikke engang vært halvparten så god. Selv ikke sage, scott eller loomis har fått meg til å pensjonere min kjære Techna AV, og jeg trodde aldri det ville dukke opp en stang som var bedre.

Men det var før jeg prøvde min nye Zpey Dreamcatcher!  Stanga er forholdsvis myk, har dyp aksjon og man kjenner at dette er en god fiskestang. Men at stanga skulle være så vanvittig  god å kaste med var jeg ikke forberedt på! Selv flere timer etter kasteøkta sitter jeg her, dypt sjokkert, og kjenner enda den gode følelsen denne stanga gav meg! Satte på en SA ED#5, og den myke herlige stanga bar dette lange snøret med letthet, og jeg la ut kast etter kast på over 35 meter. :o

For en ekstatisk følelse denne fantastiske stanga gav meg. party

I hvert fall, prøv denne stanga! ;)

Sorry, måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Du skulle deltatt i 5er cupen. Kaster du 35m over og over igjen er du langt bedre enn gjennomsnittet;)

Jeg deltok i 5# cupen, Zpey-stanga var en av premiene jeg fikk.

Stanga er i hvert fall verd å prøve hvis det er noen som er ute etter ny fluestang.  ;)

DreamCatcher er et passende navn til denne stanga. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle deltatt i 5er cupen. Kaster du 35m over og over igjen er du langt bedre enn gjennomsnittet;)

Jeg deltok i 5# cupen, Zpey-stanga var en av premiene jeg fikk.

Stanga er i hvert fall verd å prøve hvis det er noen som er ute etter ny fluestang.  ;)

DreamCatcher er et passende navn til denne stanga. :D

Kult. Da er du langt bedre enn gjennomsnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle deltatt i 5er cupen. Kaster du 35m over og over igjen er du langt bedre enn gjennomsnittet;)

Det må man vel nesten kunne si, Johnny vant 5'ercupen sammenlagt i år!  ;)

På stevnet i Tromsø satte han også en ganske så rå norgesrekord for totalscore (presisjon, bonuskast og lengde).

Edit: Jeg prøvde Dreamcatcher 9' #5 på det første 5'ercupstevnet i år i Tønsberg. Den var helt super! I stort sett alle stangreklamer jeg ser går det igjen "Dette er en fantastisk stang med en utrolig følsomhet på korte kast og som samtidig har uante ressurser for de lengste kastene". Her synes jeg det er en stang som faktisk kan fungere godt til begge ytterlighetene. Nå har jeg allerede en "kosefemmer" og en "bøllefemmer" som dekker mitt behov for stang til 5'ersnørene, men denne tror jeg at jeg skal sjekke opp litt nærmere i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle deltatt i 5er cupen. Kaster du 35m over og over igjen er du langt bedre enn gjennomsnittet;)

Jeg deltok i 5# cupen, Zpey-stanga var en av premiene jeg fikk.

Stanga er i hvert fall verd å prøve hvis det er noen som er ute etter ny fluestang.  ;)

DreamCatcher er et passende navn til denne stanga. :D

Må si meg enig johnny! Lenge siden jeg har følt det har vært noe helt nytt ang aksjoner på stenger. men, dette er liksom ikke likt noe annet jeg kommer på i farten. Dypt imponert over kasteegenskapene. Trur nok den er morsom å kjøre fisk på... samt rå til å speye med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så vidt vifta litt med 9´#4 nederst i kastedammen på messa. Piskende fortommer, folk og lysarmatur gjorde at jeg fort trakk meg stille tilbake, så noe særlig med overhodekasting blei det ikke noe av. Uansett, meget godt førsteinntrykk, og helt klart en rå stang til vannkast.. Stanga var lada med et zpey silence snøre. Lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler disse stengene? Skal jeg prøve noe nytt, hvilket jeg sjeldent gjør, så kommer i hvert fall denne på lista.

Jeg tror Stram Line i Oslo fører Zpey, Nordisk har (hatt) noen modeller, mens Villmarksbutikken på Jessheim kjører mye Zpey og Kim fortalte at de har Dreamcatcheren inne.

Mulig det kan være flere innen grei reisevei for deg, men det var de jeg kom på i farten.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med seier og en flott stang johnnys  :)

Fikk kastet litt med stanga under villmarksmessa og jeg skjønner hva du mener, selv om jeg ikke er noen langkaster selv...  synes Zpey har truffet godt med denne stanga, veldig god også på mer menneskelige kastelengder, dvs 10-25m  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Madamen kjøpte Dreamcatcher #5 i går, jeg prøvde den på tur i dag :-*

Kan ikke si annet...jeg er imponert. Synes alt gikk så mye bedre med den stanga, kastinga gikk som en drøm.

Fikk også fisk med stanga, ikke stor, men morsomt lell

post-3527-13949887716584_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...