Gå til innhold

Aurskog-Høland 14 & 15.06.05


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Jeg var ute med en kompis fra jobben i går kveld fra kl. 21-23 og i dag fra kl. 09.30-13.30. Kvelden i går var det lite action, jeg hadde håpet på et spinnerfall på vulgata. Det kom aldri, men i kveld derimot er det muligheter. Det har klekket en god del vulgata, i småvannene er det nok ferdig. I de større vannene nærmer det seg toppen, varmt og godt på ettermiddagen uten regn så blir det spinnerfall skjer det!

 

Glenn var med på sin første fluefisketur og jammen fikk han ikke noen fine fisker også. Største på rundt 500 gram og noen mindre. Bildet jeg legger ved av han, er hans første fluefisk. GRATTIS! :D

 

Jeg fikk også bra uttelling 8) Tok noen på 3-400 gram og suggen på bildet på 1,6 kilo. Vulgata funket bra selv om det ikke var mange på vannet. Så også mye vingemaur i et større vann men lite vaking pga. vind.

 

Alt i alt en meget fin fiskedag.

vulgatafisk 16.06.052.jpg

glenn 16.06.05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. juni faktisk laugh.png' alt=':lol:'> Men pen fisk det der!!

 

Var en tur i "Fenstadmarka" på formiddagen i dag selv, 11-16. Ble nærmere ti stk ørret, noen ganske pene, men ingen over halvkiloen. (Over halvkiloen er monsterørret i disse traktene.) Her finnes nok ikke vulgata, men det klekket bra med vespertina og noen svære vårfluer (grandis?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen fisk!

 

Minimalt med action i går som rune skrev. Jeg så vel 10-12 vulgataer i løpet av hele kvelden (1900 - 2400). Jeg tok en abbor på 7 cm som slukte vulgataimitasjonen min ca 2330... Godt gjort!

 

Var i et lite skogsvann i dag sammen med en kamerat der vi tok 7 ørreter tilsammen. Ingen vulgata her, men det var bra med vårfluer. Ganske store og lyse. Streaking caddis og cdcvårfluer gjorde susen. Den største på 34 cm, ingen kjemper med andre ord.

 

Angrer litt når jeg ser fisken din rune at jeg ikke dro til det vannet du fikk den... Vi diskuterte det, men siden det var så dårlig der igår, tok vi et annet i stedet ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...