Gå til innhold

Fluene som døde


Marius (W&M)

Anbefalte innlegg

Bestilte meg fluer fra: fluefiskebutikken.no, og har brukt dem i to dager nå. Det som er, er at de blir ødelagte.. Hadde to black gnat fluer hvor dubbinga går opp, og en cdc mygg hvor "vingene" revner  ???

Jeg behandler de pent, så skjønner ikke hvorfor dette skjer. Kan jeg kalle dette reklamasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Bestilte meg fluer fra: fluefiskebutikken.no, og har brukt dem i to dager nå. Det som er, er at de blir ødelagte.. Hadde to black gnat fluer hvor dubbinga går opp, og en cdc mygg hvor "vingene" revner  ???

Jeg behandler de pent, så skjønner ikke hvorfor dette skjer. Kan jeg kalle dette reklamasjon?

Alt for dårlig arbeid. Definitivt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamer!!!!!

NAboen min har fylt opp så mange bokser med til dels "rare" olivne døgnfluer og svære tykke mygg at jeg ler bare han åpner boksene sine.

Når jeg så spør; "hvor i h.... har du kjøpt det rasket der".

Så kvitterer han med å si; "jo, jo, er jo billig da vet du...kjekt å ha noen fluer i boksen"

Hadde han styrt unna disse tull og tøys butikkene så hadde han kunne kjøpt halvparten av fluene til dobbel pris (som funker) og spart penger fordi han bare hadde trengt halvparten av boksene :)

Men ja; Reklamer på produktet...men sannsynligvis får man bare et nytt parti med "tøys og tullball" fluer i posten..og like langt igjen :(

Stig (og hvis noen fra disse nettstedene nå leser dette innlegget; Skjerpings gutter!! FLUEFISKE ER FOR EDELT TIL Å KØDDE MED!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

hva kan man egentlig forvente til 7 kroner ??

Forsåvidt riktig, men man forventer vel at fluene ikke skal falle fra hverandre...

Ikke pene, javel, men materielet må jo festes.  Selv for 7 kroner stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Reklamer!!!!!

NAboen min har fylt opp så mange bokser med til dels "rare" olivne døgnfluer og svære tykke mygg at jeg ler bare han åpner boksene sine.

Når jeg så spør; "hvor i h.... har du kjøpt det rasket der".

Så kvitterer han med å si; "jo, jo, er jo billig da vet du...kjekt å ha noen fluer i boksen"

Hadde han styrt unna disse tull og tøys butikkene så hadde han kunne kjøpt halvparten av fluene til dobbel pris (som funker) og spart penger fordi han bare hadde trengt halvparten av boksene :)

Men ja; Reklamer på produktet...men sannsynligvis får man bare et nytt parti med "tøys og tullball" fluer i posten..og like langt igjen :(

Stig (og hvis noen fra disse nettstedene nå leser dette innlegget; Skjerpings gutter!! FLUEFISKE ER FOR EDELT TIL Å KØDDE MED!!!)

En fiskekamerat har også blitt pådytta noe rare 150 år gamle mønstre... Engelske "fan wings" etc.

Hvorfor gir man dette til nybegynnere ? De kommer neppe tilbake til den butikken igjen.

Jeg rydda i boksen hans, med underkategoriene: "fiskbar" og "hattepynt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg heller handle da? Betale 40 kr for 2 stk klekkere? Syntes det blir litt overdrivi i pris..

Men sikkert riktig det du sier. Reklamerer jeg, så får jeg sikkert det samme tilbake...

Får vel heller setta meg ned, og lære hvordan man binder dissa forbanna flugonene!!!!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at billige fluer kan være utmerket.

Har også opplevd at dyre fluer faller fra hverandre bare du ser på dem.

Å si at fluer til 7 kroner stykket per definisjon er å kaste bort pengene

er i alle fall jeg uenig i, det måtte i så fall være kvaliteten på krokene kanskje?

Mvh

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg snakket med en amerikansk fluebinder en gang, han laget forholdsvis dyre fluer......... kvalitetskravet han hadde var 5 fangede fisk på flua, en norm kundene synes var helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilkårene på fluefiskebutikken er rimelige rå da  :D

Jeg siterer:

Du har 14 dagers full returrett og minimum 2 års garanti på alle varer.

To års garanti på fluer vil jeg si er en rimelig bra deal.. 8) (sett at fluene ikke går i oppløsning etter noen kast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo lov til å ha litt skjønn med i beregningene her.

Endel mønstre er jo skjøre som faen samme hvem som binder dem.

Var ute på tur i dag sjøl med stanga , for mye vind til å bli noe myggaction. Blei derfor kastetrening en times tid med en klekker med torax av påfuglherl. Etter en times kasting var den torax rimelig ødelagt.

Mener dere at hvis jeg hadde kjøpt den hos flue.no eller lignenede butikk så skulle jeg klaget og bedt om penga tilbake eller ny flue ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi hvert av hodene en kvart dråpe superlim, i de fleste tilfeller vil det hjelpe betraktlig!

DU sa DET! Østen har visst stor manko på superlim og lakk..  :P

Knyt sjøl! IKKE fordi det blir så UTROLIG mye billigere ;D, tvert imot, men fordi det er veldig givende, og at fluene etterhvert blir veldig sterke og stramme.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...