Gå til innhold

Fiske rundt Strømmen?


Per....

Anbefalte innlegg

Hallo alle bedrevitere!

Er det noen som helst mulighet for ørretfiske i området rundt strømmen i helga? Skal til min far som bort på Strømmen, ved Lillestrøm altså. Vann eller elv, er ikke så farlig. Gjør ikke noe om jeg må gå et stykke fra bilvei heller for den saks skyld. Aldri fisket i området, så har ikke peiling. Hvis det ikke er mulig nå tar jeg gjerne imot tips til litt senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

du har nå østmarka og nordmarka, og gjeddefiske i øyern å ta av 8). så du har litt å bryne deg på. skaff seg deg ett kart over omerådet, eller finn på nett. masse vann å fiske i for den som leiter.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til konkrete vann i østmarka? Det er jo tilnærmet 100 vann der. For en som aldri har vært der virker det smålig uoverkommelig. Det er snakk om fiske kun på lørdag, så har egentlig ikke tid til å lete selv. Hjeeelp?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bil kommer noen konkrete forslag under, om ikke er det gjedde som gjelder (men den er vel på gytern).

Om det er ørret som gjelder så kommer et konkret forslag her:Bil til Losby Gods/hotell, Lørenskog (10 min med bil). Gå til Mønevann (ca 15 min) Finnes ørret der (men også gjedde), veien "rett fram" videre fører til nye vann, alle har ørret, men ikke store bestander (+ gjedde mm). Om du tar til "høyre" ved Mønevann og følger veien oppver bakken 5-10 minutters gange. Følg deretter bekken oppover som kommer ned på høyre side av veien, opp til Endtjern (10min) på sti/bekk. Der er det ok og mer ørret (og noe abbor).

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har printet ut et lite kart, ikke så nøyaktig men jeg ser hvertfall retningen jeg skal gå. :) Tok med alt av utstyr, så i morgen starter fluesesongen i ferskvann for meg. Hadde vært kult med fisk merker jeg!!

Trenger jeg fiskekort egentlig? Trodde det var 16 år som var grensen i hele Norge. Grunnen til at jeg spør er at det står 18 her:

http://www.ofa.no/page?id=152

Vil bare være på den sikre siden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp gutter. Var å fisket ved Endtjern i dag. Jævlig bratt opp dit, og ikke helt lett å fiske med flue. Mye busker og trær som sto i veien for bakslengen. Mange ville sikkert tatt i bruk noen egnede kasteteknikker for denne problemstillingen, men det kan ikke jeg enda. Trenger derfor bedre plass til bakslengen. Er det noen andre vann med bedre plass rundt, myr, som ikke er så alt for langt unna Losby? Tenker å ta en tur til i morgen. :) Ikke ble det noe fisk heller, hvis noen skulle lure.....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Når du kommer opp til mønevann kan du gå rett frem (en sidevei til høyre for mønevann som går langs elva) fører til en demning, vet ikke hvordan fisket er der ( skal opp dit senere i dag). så når du kommer til demningen går du voer den så rett til venstre med en gang, der har du grunt vann du kan stå å kaste i, i tilleg litt lenger ut (typ 20-30m) kan du stå på en slags odde å kaste, lite vegetasjojn sist jeg var der. kan komme med tilbakemelding når jeg kjem heim i natt en gang. =)

Markus L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg tilbake vettu :) Ble ikke noe ørret, og det var veldig lite vak å se ved demningen der. så jeg bestemte meg for å gå lenger inn. (gå over demningen følg stien som går til høyre, følg den langs vannet til du kan se en odde, gratulerer du har nå truffet bingo!) Det var litt stille når jeg kom, men ettersom solen beveget seg lenger ned kom det helt sykt mye aktivitet, noe som blandt annet fikset meg denne:

5791187863

den er liten på bildene, men var større i virkeligheten, pokker ta vidvinkel tatt fra avstand -_-

Skal tilbake en tur i morgen og sove over til lørdagen, kommer tilbake med mer da  :)

EDIT: hmm, noe som har bugga seg med bildet... her er linken: DSC02466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur i dag grunnet småsykdom, så det blir i morgen istedetfor hvis formen er bedre. Tar med teltet, vet ikke helt om det blir tatt i bruk enda, men satser og håper det! kommer med en ny update når jeg er tilbake fra nye eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyta heter vannet du er i. Det er noe ørret i vannet og for noen år siden ble det tatt en på over 4kg i vannet (på wobbler). Likevel er det laue, mort, gjedde som dominerer vannet og særlig det området du har fisket i. Om du isteden for å gå over deminingen holder deg langs land på den samme siden som veien kommer inntil står det noen ørreter, men fortsatt en god del gjedde. Fra demningen og innover mot hytta (Søndre Tangen) hender det at ørretene vaker, i store deler av vannet ellers er det lite vaking, selv under spinnerfall av vulgata. I fjor tok en kompis av meg to fine ørreter på denne siden av vannet  (7hg og 1kg - men også det på sluk).

Dersom det er ørret som er hovedmålet for turen og ikke gjedde, hadde jeg dratt lenger innover. Mange fine vann litt lenger inn i vassdraget med ørret i. Dersom du trenger plass til bakslengen er Skålsjøen et godt alternativ. Her er det lurt med vadere. Ikke for å vade ut i vannet men fordi myra synker godt oppå knærne/lårene mange steder.

Et annet sted er jo Tappenbergvann - men det krever mer som fluefisker med tanke på baksleng. Ingen av disse vannene har gjedde. Det har heller ikke Endtjern som jeg har nevnt tidligere.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...