Guest Bishop Posted May 2, 2011 Report Posted May 2, 2011 Vakkert! Her i sør er elvene snart tomme for vann, og det før jeg har sett en eneste døgnflue!
-Lars- Posted May 2, 2011 Report Posted May 2, 2011 Vakkert! Her i sør er elvene snart tomme for vann, og det før jeg har sett en eneste døgnflue! Jeg så årets første rhodanier i går, men skulle gjerne byttet den opplevelsen med mer vann i elva :-\ Om det ikke kommer seriøse mengder nedbør snart så blir det lite å boltre seg i for både fisk og insekter.
Øyvind T Posted May 2, 2011 Author Report Posted May 2, 2011 Vakkert! Her i sør er elvene snart tomme for vann, og det før jeg har sett en eneste døgnflue! Jeg så årets første rhodanier i går, men skulle gjerne byttet den opplevelsen med mer vann i elva :-\ Om det ikke kommer seriøse mengder nedbør snart så blir det lite å boltre seg i for både fisk og insekter. Høres ikke bra ut.. Har vært tørt lenge ja, og skal vedvare skal man tro langtidsvarselet. Regner med det er Rævfossrenna du sikter til.. Renna hvor jeg avbildet mitt eksemplar har heldigvis ikke problemer med vannføring da den er ganske stabil pga grunnvanntilsig. Den har derimot andre store utfordringer. Bonusen er noen få ganske fine fisker.
Guest Terje Refsahl Posted May 2, 2011 Report Posted May 2, 2011 Hvilket nydelig bilde, Øyvind Dette gleder en tørrfluepurist Terje
Øyvind T Posted May 2, 2011 Author Report Posted May 2, 2011 Takk for det Terje. Ble ganske fornøyd selv også. Ihvertfall lettere til sinns etter å ha fulgt med på en liten klekking i dag. Synd fisken ikke delte entusiasmen..
Torbjørn Bø F. Posted June 7, 2011 Report Posted June 7, 2011 Hei folkens Jeg skal en tur oppover G.dalen til helgen, og tenkte å fukte snøret på veien. finner jeg rhodani-klekkinger ved dombås-området nå? hvor kan det forventes aktivitet nå?
Guest nicolaj brekke Posted June 7, 2011 Report Posted June 7, 2011 Ja, nede ved selsmyrene skulle vel dukke opp litt nå...
Recommended Posts