Gå til innhold

vestfold


Pættis

Anbefalte innlegg

tenkte starte en tråd om vestfold, er selv fra larvik og har mange ok vann i nærheten men ender opp med 1-2 timers kjøring nesten hver gang jeg skal fiske tørt. skal det sies at elve fiske er det som ligger meg nærmest... flott om noen vil dele erfaringer fra nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Dette er interessant, jeg bor selv i Sandefjord, men må innrømme at fisket stort sett foregår i helt andre deler av landet. Jeg har lite gode erfaringer med fiske i Vestfold, men det skyldes nok at jeg ikke vet hvor jeg skal bevege meg.

Elver er helt klart favoritten for min del også, men nærområdene her bør kunne bidra til å få mer ut av sesongen. Fiske i vann er også veldig artig når en opplever godt tørrfluefiske.

Jeg har vært et par turer i Kodal den siste uka, her er det masse aktivitet, men det er laangt mellom fisk av akseptabel størrelse. Alt for mye fisk i vannene jeg har besøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst i Svarstad, har bodd i Larvik og bor i Sandefjord. Har tatt meg i å tenke at det vel knapt finnes et kjipere sted enn Vestfold dersom man er glad i elvefiske etter ørret  ;D Men det er jo noen fine vann rundt omkring, da. Innos etter kraftig regn gir en del spennende strømmer, og da er det mulig å ta stor ørret i "rennende" vann. Var vært i Kodal/Svartåa, uten den helt store uttellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det man kan ha det morro med å jakte ørret i Lågen......ja der man fisker laks.

Vestfold har desverre få steder med innsektsproduserene vannkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Even.  ;D

Var for et par uker siden oppe i Ulevann og Rønningsvann ved Snappen-Svartåa.  Frosk og uhorvelige mengder med padder i Ulevann. Ikke et vak å se. Ingen dyr i lufta heller.  Strømmen ut i Rønningsvann var såpass flott at det knøyt seg godt i en gammel kastehånd.  Tur uten fiskestang etc., men så de første små døgnfluene for året i går.  Er jo disse dagene før 17 mai fra gammelt av som best i lavereliggende vann.  Sein vår har vel nå blitt tatt igjen av varme dager/solskinn.  Ei skikkelig regndag hadde vel gjort seg med fine strømmer i bekkeos som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bor i Kodal, og oppsøker jevnlig nevnte vann. Besøkte Stusserødtjern senest igår, og kunne oppservere masse vak på jeg-vet-ikke-hva. Fisken som hoppet virket større enn den har gjort tidligere, men det er vel bare ønsketenking. Fine vann der oppe, men problemet er mye småfisk. Uansett et greit alternativ for meg, siden jeg bor 10 min unna. Gleder meg til å følge denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd meg litt oppe i et par vann i kodal, en del vak men fisken tok ikke tørt. fisket med buzzere, klekkere, nymfer osv osv osv uten noe som helst hell. tok heller turen til et lite tjern i larvik og landet fire stk på en god times fiske i øs pøs regn vær. caddis fiske er virkelig tingen  :D godt og være i gang med dette fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

Bare å grattulere nybegynnere og ledsager, blir da 3 år siden forrige storfisk i samme område.  Er jo gøy det kommer opp noen slike beist.

Men disse hadde jo vært fine og satt ut igjen, for vil tro disse her spesialiserer seg på ørkyta.  Forutsetningen er jo at fisken er uskadet.  Forrige storfisk gikk jo i garnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...