Gå til innhold

Hemsedal i Juli 2011


Anbefalte innlegg

Hej Forummedlemmer,

Fruen og jeg skal på ferie i Hemsedal i midt/sidst i Juli 2011. Som fuldblods-tørfluetosse er det svært ikke tage fluestangen med ;) Jeg ved godt, at ingen vil sige i forum hvor de fisker, men jeg vil sætte meget stor pris på om nogen ville sende mig en privat besked med informationer om steder der er værd at kigge nærmere på.

Vi skal bo ved Fossheim. Hvis nogen skulle til DK og fiske havørred kan jeg være behjælpelig med gode pladser i Jylland (bor selv i Århus området) og evt. tage med som guide en dag hvis vi kan få det til at passe sammen. Der er ingen bækørreder eller stallinger tilbage i åerne i DK :'(

På forhånd tak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Hemsedal ja :) Tenker du å fiske innover i vassdragene eller i elven?? I så fall er det få områder i elven som er tilgjengelige med annet redskap enn flue!! Men om du skal fiske på noen fine vann så anbefaler jeg gjerne Hundsemvann!! Et stort og næringsrikt vann som er rikt på pen ørret!! send meg PM om du lurer på noe :D

Mvh

Alexander Waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må definitivt ta deg et par dager i elven. Det er riktignok normalt ikke de største klekkingene på den tiden, men til gjengjeld er det mindre folk og halv pris på fiskekort (fremdeles dyrt nok da...)

Kommer du i midten av juli vil du nok kunne få med deg aurivilli spinnerfallet. Ulempen er bare at det ikke er lov å fiske mellom 2400 og 0800 når spinnerfallet normalt er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Folkens,

Det er "naturligvis" elvfiskeri (sight fishing) til ringende fisk jeg har tænkt mig at prøve i Hemsedal. Hvis man ikke kender området, kan det virke uoverskueligt at finde nogle pladser, så derfor ville et par hints - gerne med google maps - være en meget stor hjælp. Jeg glæder mig meget til at fiske i NO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...