Gå til innhold

Årets første østfoldørreter


pistus

Anbefalte innlegg

Deilig 8) Fisket et lite tjern ikke langt hjemmefra idag,fantastisk vakaktivitet-mista kilosfisk,fikk nettkjenning med en 350g og en 640g,begge på stripende maur(av alle ting..)topp dag i skauen,kasta vaderne og fiska i boxer"n 8) Sommer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig 8) Fisket et lite tjern ikke langt hjemmefra idag,fantastisk vakaktivitet-mista kilosfisk,fikk nettkjenning med en 350g og en 640g,begge på stripende maur(av alle ting..)topp dag i skauen,kasta vaderne og fiska i boxer"n 8) Sommer......

Gratulerer med årets første

He he vi Sjøfiskere liker å sette fart på flua! ifjor stod jeg å fiska tørt med en palmermygg i fjella, men fisken ville ikke ta. så tenkte jeg hva med å få litt fart på myggfaen, håndtwista det jeg var mann for å vips så satt den! ikke akkurat etter oppskrifta men men ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker dere i Eidsberg, Rakkestad eller marker? Har fisket litt i fjellene, men ingen av de vannene jeg har vært i har det virket som det har vært voldsomt med myrdøgnfluer... Mygg og maur derimot.. for ikke å snakke om madame x...

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sannsynligvis samme sted i dag, og det var bedre enn ukene før. Ikke mange fisker oppe (tror jeg), men de var ganske ivrige de jeg så. Føltes som en normal sommerdag med bra med vak. Før har det virket veldig dødt. Fisk var på flua mi to ganger uten at tilslaget satt. I dag var det bare 4 stk med havfiske-stenger og mark og sluk der :)

Nå regner det, og hvis det ikke blir for gæli vind til helga, skal jeg teste "fjella".

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Super 8) veeldig godkjent det!  Ja,kom litt regn i natt,blir nok en tur opp etter jobben idag.Kan være litt for mange "overkill"-fiskere der,ja Hunk... :-\  0,45 sene og laksestenger.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) hadde ikke tid til å bli lenger, så det var kjempe kjedelig, men hadde et topp fiske på tida jeg var der.

Er dessverre en del overkill fiskere der, mye tungt utstyr og mye kakking i av fisk. For min del er det catch og release som gjelder, men folk er jo forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Super!!!

Gull og komme seg ut på dagtid midt i uka. Var det døgnflueaktivtet vi snakker om, eller var det litt av vært? Ankom selv vannet ved åttetiden i går kveld. Var en liten myggklekking, med tilhørende, lokal vaking en drøy halvtimes tid i regnværet. Var borti en 7-8 på den tiden, men bare en av dem ble med inn. Åltså, skikkelig dårlig uttelling. Trøster meg selv med tilfeldig, dårlig krokingsevne med myggpuppe, krok 18. :) :)

Hilsen Hillern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med stedet dere snakker om er Stutfoss. Er vel strengt tatt ikke så farlig å si navnet på det vannet, med tanke på at ALLE som fisker i Østfold vet hvor det er. Var der en tur og titta litt forrige helg. Bra med Marginata der, men døm fleste vaka var utenfor kastehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ganske bra myggklekking og den første timen var det godt fiske :) hadde jeg ikke vært så gira så kunne det blitt noen til også, ble litt rapp på noen tilslag.

Det var cdc myggen som fisket i de timene jeg var der, dessverre måtte jeg dra alt for tidlig. Håper på flere slike dager, for har pluss i dager som er helt stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur idag mellom 1300-1530,resulterte i 5 stk,største ca 800g.Endel vrien kastevind,lite vak-tok 2 på tørt,resten på Black Gnatt.Greit med lugg og tak,men få ville sitte.Samme vannet som tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der fra litt før 16 til litt etter 19. En del vaking, mista en som var på og et tilslag mislyktes. Poden fikk 3 stk på mark - største 400g. Var en del vind og jeg strevde med å få kastet skikkelig.

Tror det var hillern som kom rett før vi dro, og jeg så at han fikk en i alle fall.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur i dag jeg også, men jeg havnet i Østmarka. Det blåste fullstendig bort på de litt større vanna, så jeg fisket i et av de mindre tjerna. En sinnsykt sprek torpedo av en 42cm, havnet i hoven etter en mengde heftige utras. Skikkelig gøy. Hurra for 17 mai !!!!

Hei Pistus!  Ja, Foreningsfolka har virkelig fått det til der ute. Måtte det bare vare.

Hillern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...