Gå til innhold

Menn i Bunad


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Da er jo den tiden på året kommet, da vi kan se voksne menn kledd opp i bunad 17 mai.

Litt merkelig kostyme dette egentlig!

Man ser jo ut som en blanding mellom en same og en fra det skotske høylandet.

Og til den prisen!

Det betyr ingenting om man har en Kibergbunad, med en brodert hyse på ryggen.

En Østerdalsbunad med sølje smidd der "ingen kunne tru at nokon kunne bu"

Eller en billig variant kjøpt rundt juletider på Nille, alt ser like rart ut!

Det er kanskje greit om jobben din er å hoppe rundt som et merkelig krepsdyr, mens man sparker manisk etter en hatt og broren din spiller på fele :)

Litt satt på spissen ;D

Ha en flott 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg de fleste av herrebunadene er tøffe og skulle gjerne hatt en sjøl. Damer i bunad er DIGG!! :o

Staffan, vi med unger står planta nedpå hjørnet og glor på toget.. Tankene vandrer til skogs mens unga gnåler om is, pølser, karuseller og fandens oldemor... :P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, er det en dag i løpet av året jeg vet jeg skal fiske, uansett vær, så er det 17. mai  :D

Utover det . . . Mye flotte damebunader . . . er ikke like imponert over det jeg har sett av herrebunader. Kan sikkert komme av at jeg ikke har kikket mye på dem  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv sprade rundt i Rogalandsbunaden. Litt tidkrevende å få av seg dersom man får behov for et akutt dobesøk, men utover det drar bunad mye oppmerksomhet fra det andre kjønnet, så det i seg selv er et argument til å pusse sølvknapper i kveld  ;D (ikke at jeg har behov for enda et spetakkel...).

Selv om vi går i Simms, Patagonia eller Cloudveil fra topp til tå så er det ikke til å legge skjul på at vi ser mildt sagt merkeligere ut i det antrekket for folk flest  :-X  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vil vel tro at bunaden trekker damer på samme måte om en giftering gjør det. Uten at jeg har bunad selv altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å sette det litt på spissen :

Du kan kjøpe 16 Simms freestonevadere til prisen av 1 sunnmørsbunad for menn.. :o:P

Eller tre BOSS-dresser, som kanskje er mer relevant sammenligning om du ikke går i 17.maitog og bryllup i vadere da 8)

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...