Gå til innhold

Fiskelaus, et sted der i Nord....


Heincken

Anbefalte innlegg

20-22 mai 2011

skrim%20mai%202011-1.jpg

Det er blitt slutten av Mai og bjørken har sprettet. Det gjør også tanken om ørretfiske etter vakende fisk! Fiskelaus er det mange vann som heter og det gjør også et av vannene Tom og jeg reiste til.

Lavvo, stormkjøkken og optimisme var godt pakket. Vi var klar for årets førte fisketur på fjellet.

skrim%20mai%202011-2.jpg

Varmen hadde ikke helt kommet her oppe, men det holdt ikke fjærmyggen vekk. Store svermer av mygg var å se fler steder, men stikkemyggen hadde ennå ikke vist seg. Ikke det enkleste å knipse bilde av, men nå var det jo ikke det vi var kommet for.

skrim%20mai%202011-3.jpg

Det tok ikke mange timene lørdags formiddag før den første ørret var kroket.

skrim%20mai%202011-4.jpg

Lykke! Tom var fornøyd med den første brunørret som var noe å skryte av.  650gr. er fin fjellvannsørret!

skrim%20mai%202011-5.jpg

Fisk til middag! Fin kondisjon på alle fiskene den første runden før middag. Moro å se at området har endret seg litt. Da jeg var her sist i 2006 var det ikke den samme størrelsen på fisken i området. Dette lover godt for årene fremover!

skrim%20mai%202011-6.jpg

Pannefisk på for sterk varme. Typisk!

skrim%20mai%202011-7.jpg

Med stormkjøkken, kaffe, noen pølser og en solnedgang var det passende med et bilde. Herlig å leve med naturen, vertfall for noen dager. Eneste reglen som gjelder er å passe på seg selv, og selv det kan være en utfordring!

skrim%20mai%202011-8.jpg

skrim%20mai%202011-10.jpg

Kondisjonen er det ikke noe å si på. Samme størrelse på ørreten, ca 600-700 gr.

skrim%20mai%202011-11.jpg

Dette var tider det Tom! Da man kunne ta med markstangen og virkelig leve livet. Det er jo mange år siden så det gjelds jo ikke nå lengre.....

skrim%20mai%202011-13.jpg

Vel, selv om tiden går, så har Tom det samme turutstyret den dag i dag, foruten om at han nå fisker med flue. Fin matfisk å ta med seg hjem etter en fantastisk tur på fjellet, laaangt opp i Nord, der ørreten vaker.

Det beste med denne turen er at den ikke var den siste, men at det var den første hvilket gleder meg til resten av opplevelsene denne sommeren :)

skrim%20mai%202011-9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...