Gå til innhold

Makrell


Atle L

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Med all respekt så er vel makrellen en av de minst kresne jegerne der ute. De tar selv en blank krok uten noe, så sett på det du har i boksen så får du de nok bare du treffer stimen ;)

Men setter du på deceiver, teppesild, clouser, jiggy etc. så fungerer det. Fått makrell på alle disse. Ofte morsomme fightere og god matfisk, men er en bifangst til bassen som flere nevner her :) Bruk gjerne en flue med god krokstørrelse da de er ganske løse i kjeften. En grov Owner Mosquito kroker bra og makrellen bryr seg nødig om krokstørrelsen  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fisk med kaktus chenillie i sølv, med to tre opphengere, krokstr. 6 langskaftet streamerkrok. skøy nå i starten da makrellen ikke er kresen, utover sommern blir det vanskeligere å få den til å ta på bare kroker. da er en jiggy fin 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Er det noen som har noen bindebeskrivelse\ navn  på gode makrellfluer?

Hehe..

Blank krok holder i masse vis egentlig. putter du på en liten bit med ulltråd,skolisse,lakrissnor etc eller det du måtte ha for hånden, så er du garantert makrell! 8)

Trenger ikke ønske deg lykke til en gang, så enkelt er det!!  ;D ;D

T.Gullaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Dama fikk denne makrellen i går. Strekker hånda godt på bildet ja :) men uansett den største makrellen jeg noen gang har sett! En skikkelig fight ble det også! Ikke bare makrellristing, men flere lange utras :)

post-367-13949888593185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hehe.. ja, derfor jeg poengterte det ;D Jeg veide den ikke men jeg har fisket endel makrell på flue, men aldri sett en så stor. Synes det er litt vanskelig å anslå vekta. Hadde det vært en ørret skulle jeg klart det med rimelig bra nøyaktighet. Men er jeg langt borte om jeg tipper ca 1,1kg pluss kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 1 makrell tidligere denne uka, på sunnmøre, og det ble med den ene. Tidlig enda? Det som slo meg var størrelsen kontra motstanden. Tipper den lå rett under kiloen men likevel dratt kjapt inn. Minnet litt om hissig abbor i fem sekunder og så var det over. Tok den på en 7'er så litt mer kamp enn dette var egentlig forventet. Ingen tegn ellers til stimer el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...