Gå til innhold

kaster jeg feil???


tonyks

Anbefalte innlegg

jeg har problemer med att flua setter seg fast i stanga på fremkastet..

 

hva er det jeg gjør galt da?? men det er kunn når jeg prøver og kaste over 10 - 12 meter....

 

hva er det vanlig og kunne kaste?? er det bra og kaste mellom 10 og 15 meter???

 

for det går mange ganger.. men noen ganger så sitter flua fast i stanga...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Eg tipper du slepper stanga for langt ner i frem og baksleng, da dette medfører vie bukter som igjen medfører liten snørefart og masse vindmotstand..

 

Det er og viktig å ikkje sleppe tuppen på stanga ut fra hodet, men prøve å kaste i ei rett linje..

 

Les om det teoretiske, og gå ut i hagen å øv--

Det vil ikkje ta så lang tid før du forstår meir om ka som skjer, og kaster glatt over 20 meter...

 

(Men det kan vere like vanskelig å presantere flua perfekt på 5-10 meter som det er å kaste 25 meter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Lureste du kan gjøre er å ta et kurs eller få kyndig veiledning..Jeg er selvlært(feillært :shock: ..) og tok nettopp et kurs. Var som å begynne på ny, bare enda litt verre :oops: . Gamle synder vender stadig tilbake. Nå er det barmarkstrening som gjelder. Anbefaler deg også¨å kjøpe Zzzzzap av Mathias Lilleheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

En mulig feil kan være kombinasjonen av lav hastighet på snøret og for lang kastebue (stopp framme og stopp bak)

Ikke heng deg opp i lengden foreløpig. Konsentrer deg om å kaste riktig og pent.

Anbefaler deg sterkt å ta et kurs med en erfaren instruktør. Å lese ZZZZzzap av Mathias gir mue men boka kan ikke erstatte tilbakemeldingene fra instruktøren.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyks,

jeg har problemer med att flua setter seg fast i stanga på fremkastet..

 

Løfter du armen litt i bakkastet, samtidig som du drar bakover(smør på flesk :oops: ), så er jeg sikker på at dette løser seg.

 

Tenk alltid at lina følger stangtuppen (for det gjør den :D ), og stort sett så gjelder dette også flua. hvis du har en rett bevegelse i frem og bakkast, så er det stor sannsynlighet for at flua treffer stangtuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...