Gå til innhold

sinnsykt tilbud


Niklas N

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

var i Grimstad her for leden i en butikk som heter KONGKURS.......her hang det mye billige fluesnører  av kjente fabrikat........ så selvsagt etter highwater til guideline, men fant det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow... lurer på om jeg ikke skal kaste meg på den pakken! har lyst på dedikert saltvanns- smålaks- gjeddestang!. noen som har prøvd den stangen i klasse 7? den SER ihvertfall drit kul ut om det er godt for noe!

Vadebuksa, snella og snøre er kanskje bare noe driit? buksa er sikkert ok som reserve da...

noen ide om hvor lenge det varer? lønning på fredag

Mads L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow... lurer på om jeg ikke skal kaste meg på den pakken! har lyst på dedikert saltvanns- smålaks- gjeddestang!. noen som har prøvd den stangen i klasse 7? den SER ihvertfall drit kul ut om det er godt for noe!

Vadebuksa, snella og snøre er kanskje bare noe driit? buksa er sikkert ok som reserve da...

noen ide om hvor lenge det varer? lønning på fredag

Mads L.

Har prøvd stanga og den er en rå kastemaskin. Det som følger med er nok ikke tatt fra øverste hylle, men det funker helt sikkert bra nok. Hadde nok bytta ut snøret. Uansett et drit bra tilbud når bare stanga koster nærmere 4000. Aner ikke hvor lenge tilbudet varer  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da endte det med bestilling gitt... hadde vel hvert bedre å bare kjøpe stanga, men da får jeg hvertfall med snelle tilpasset den. så de solgte den løst for rett under 1000,- lappen også, tenker de har svææært høy fortjeneste på den løst!

har dog aldri hørt om Nordic Angler, noen som vet noe om merket?

Mads L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at det ikke er samme "Nordic Angler";

http://www.salmonfishingforum.com/forums/showthread.php?27122-Nordic-Angler-Fly-Fishing-Store

http://www.nordicangler.com/index.php?language=en

Finner kun igjen flueboksen i tilbudet på disse sidene.

Mulig jeg tar skremmende feil, men det lukter "Kinavarer". Ser at flueboksen 123friluft reklamerer for i pakken, er den samme som enkelte andre nettbutikker reklamerer for under andre merker. Kan tenke meg at dette er "blanks" som andre setter navnet sitt på. Uansett et meget godt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at RS er bra , både V1 og V2 , og ja dette var ett knallbra tilbud , det kan kanskje være smart å reise dit å hente hvis mulig , ev få de til å sende i oppkrav , vet ingenting om dette firmaet , men noen tilbud er for gode til å være sanne , og da går det ofte skitt med forskuddsbetaling ( jeg har brent meg på dette før , m,en det har selvsagt ingenting med ovenstående firma å gjøre)

Liker du GL RS , så anbefaler jeg virkelig å teste SCOTT s4S  9 fot line 7# , den er enda råere rett og slett.....

Og JA jeg har sammenliknet direkte med lik line , samme dag , samme tid , samme vind....

Nøkkelordene får bli , lettere stang , lengere kast , mer balansert osv...... allikevel er GL RS V2 er forferdelig bra stang ,og har man ikke lyst eller anledning til å legge til tillegget opp til en Scott s4s er dette ett meget godt kjøp...( da snakker jeg kun om stanga , og ikke dette pakken over.......

Håper tilbudet er av realitet og noen får seg bra utstyr for en flott peng , nå før ferien.....

Mvh Espen Saatvedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg er som du vet Scottsman Espen. Men S4s har litt andre egenskaper, men Den hvite Guidelinen er helt hinsides hissig. (altså rå) uten å være en "pinne" nesten i overkant rå. Den mest ekstreme recoveryen jeg noen gang har vært borti.

(Dersom vi bruker uttrykket "rå" med samme mening da Espen !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør ikke diskutere dette i denne tråden kanskje , men hvis ikke s4S 9 ft for line 7# ikke er like hissig som Guideline RS V2 og kanskje mer til , bør du absolutt stille på lik tid , samme line osv og a-b teste disse stengene.

husk også at klasse 7 & 8 i RS V2 er lik og uendret i aksjonen som den forrige , dette gjelder ikke klasse 6 og 5 forresten ( dette kommer fra GL s mann Børge Iversen og er ikkenoe jeg spinner opp.) det kom fram på GERO s kastedemo her i våres.

er liker GL RS meget godt , men sammenliknet med Scott s4S 9 ft klasse 7# begge stenger , ( og coastal line på begge) er det liten tvil om at Scotten trekker det aller lengste strået....( brukte to sneller med lik line og fortom for test , side om side.) Allikevel poengterer jeg en vesentlig prisforskjell , og at RS V" er forferdelig bra til sin pris , finsihen er upåklagelig , og kasteegenskapene gode ( om lina passer) Coastal i lik lineklasse som stanga sitter som ett skudd.

Jeg har oppigjennom prøvd myye fluestenger , deriblandt både RS  RS V2 og sist nå Scott s4S , jeg har skjeldent vært så overbevist at ei fluestang som ved denne testen , dermed ble det en veldig rask handel av min nye s4S , den er også ganske mye bedre enn alt annet som kommer fra Scott også (enhånds), her blir det utrolig trange bukter , superlange kast omtrent totalt uten anstrengelser.....

Scott s4S veier også utrolige 77 gram ( oppgitt i 2010 Tundrakatalog) noe som er antakelig rekordlett i sin lineklasse og lengde......

Så Ja Fredrik at vi er Scotts-men er det liten tvil om , både du og jeg , men jeg bruker også en del annet å fiske med , men når jeg fikk denne s4S en i hånda , rynket jeg virkelig på nesa , det var bare helt syyykt bra-.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ting rundt tråden s tema som er å merke seg er at Vadesko er tillegg ser det ut til , de har riktignok GL skoene til 990 kr , som finnes å kjøpe til-.

Jeg syntes at det er fint at noen kan kjøpe seg såpass mye og fint utstyr for en ederuelig penge , og frakten er jo fri på disse pakkene( over 100kr står det , gir fri frakt)

kjøpere , gi tilbakemld i denne tråden når varene er ankommet , tenker da mest på line , vadere , for stanga vet vi jo at leverer......

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja har du har prøvd de rygg mot rygg, så du har sikkert rett.

Det var noe bortimot to år mellom mine tester av disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , jeg har gjort det , med samme line , og på nøyaktig samme tid ( sett bort fra 3-4 minutter imellom.

men igjen , det er en velsentlig prisforskjell på disse , så klart RS en er ei flott stang.....

Har man derimot lyst , og midler til å bruke til stanginnkjøp som holder til en s4S ( 5999,-) mener jeg at det er dumt å ikke prøve denne før man kjøper andre saltvanns-stenger.....

Det er og også selvsagt livstidsgaranti til første eier.... på Scott....

Nå er vel ikke GL garantiene dårlige heller , men livstid er det vel ikke.

Har hørt mye bra at GL ordner tupper , rep og andre ting om uhellet er ute , er nok værre om vaderbuksa i tilbudspakken lekker som ei tesil..... ;D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he  , sikkert kankende god den , men jeg kaster meg inn på Scott F2 om dagen på det lette fisket..... ;D ;D

rett og slett jævla bra....

skulle jeg hatt en G må det bli den første i 8,8 ft kl 4# 8)

zaxis en får duge som femmerstang nr en inntil videre tror jeg , men takk for tipset Fredrik.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott s4S veier også utrolige 77 gram ( oppgitt i 2010 Tundrakatalog) noe som er antakelig rekordlett i sin lineklasse og lengde......

Du kan da umulig tro på at ei saltvannstang i 9' #7 veier 77g. S4S 9' #7 veier ca 110g (3.9oz).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da endte det med bestilling gitt... hadde vel hvert bedre å bare kjøpe stanga, men da får jeg hvertfall med snelle tilpasset den. så de solgte den løst for rett under 1000,- lappen også, tenker de har svææært høy fortjeneste på den løst!

har dog aldri hørt om Nordic Angler, noen som vet noe om merket?

Mads L.

tror neppe du blir skuffet over stanga hvertfall ;). Er litt nysgjerrig på den snella. Syns den var stilig. Du får gi rapport når utstyret er testet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vekt på stenger tror jeg ingenting , jeg skrev vel at vekten var oppgitt i 2010 tundrakatalog , gjorde jeg ikke ?

Den er meget lett , og nå har jeg veiet den på kalibrert digitalvekt..... du har rett at vekta ikke stemmer ,  men lett er den , veier 101 gram-.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da endte det med bestilling gitt... hadde vel hvert bedre å bare kjøpe stanga, men da får jeg hvertfall med snelle tilpasset den. så de solgte den løst for rett under 1000,- lappen også, tenker de har svææært høy fortjeneste på den løst!

har dog aldri hørt om Nordic Angler, noen som vet noe om merket?

Mads L.

tror neppe du blir skuffet over stanga hvertfall ;). Er litt nysgjerrig på den snella. Syns den var stilig. Du får gi rapport når utstyret er testet :D

skal komme med tilbakemelding ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over en RS V2 er det vel så å si umulig å bli.... ;D

ser korken /butt som gl nå har er meget fine , og ser holdbare ut også , røret er vel cordura , noe som ogaså er meget smart mht til skrangling i bil under reiser...... for alu tubene rister og skrangler om man bare slenger de baki.

Denne blir du fornøyd med....

Har du tenkt å kjøpe de vadeskoene de har på nettsiden ?

er usikker på om det er samme skoen , men vet at xxl har kjørt tilbud på en sort gl sko for en tid tilbake , kanskje det er mer igjen ?

ellers selges jo Simms freestone versjon 1 rundt forbi under tusenlappen , i tillegg vet jeg det ligger noen få par L2 Simms hos Nordisk fiskeutstyr , men tror det er mest små størrelser. prisen på disse var vel godt under tusenlappen.... Mange hevder jo at L2 er noe av det beste Simms har hatt , det kan jeg ikke uttale meg om , da jeg kun har sett folk har brukt skoene. Freestone II derimot har jeg med vibram , fine sko , men glatt med vibram i elver med grønske på runde steiner , på andre underlag som gress,svaberg( tørre) skogsveier osv er de helt knall.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga i underkant av 500kr for den gamle modellen av Freestone skoene hos den lokale utstyrspusheren nå på mandag.

DEt var jo brekk-pris  ;D ;D

bedre kjøpkan vel knappt gjøres...... de er gode å ha på beina , versjon 2 i allefall , tipper de andre en nokså like...

fsII er litt finere i designet , og det ser ut til at de helt nye nå , kommer med en gummiert kant , ( så på simms sidene) , dermed kan det jo hende at fs2 blir å finne nedsatt og , hvis fs versjon 3 har dukket opp.

De blir fort stygge på tuppen om man vader mye i elv og stor stein , men det er da ikke ballskoheller , dette blir selvsagt helt kosmetisk.

Det skal da se brukt ut..... 8)

Mvh Espen Saatvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over en RS V2 er det vel så å si umulig å bli.... ;D

ser korken /butt som gl nå har er meget fine , og ser holdbare ut også , røret er vel cordura , noe som ogaså er meget smart mht til skrangling i bil under reiser...... for alu tubene rister og skrangler om man bare slenger de baki.

Denne blir du fornøyd med....

Har du tenkt å kjøpe de vadeskoene de har på nettsiden ?

er usikker på om det er samme skoen , men vet at xxl har kjørt tilbud på en sort gl sko for en tid tilbake , kanskje det er mer igjen ?

ellers selges jo Simms freestone versjon 1 rundt forbi under tusenlappen , i tillegg vet jeg det ligger noen få par L2 Simms hos Nordisk fiskeutstyr , men tror det er mest små størrelser. prisen på disse var vel godt under tusenlappen.... Mange hevder jo at L2 er noe av det beste Simms har hatt , det kan jeg ikke uttale meg om , da jeg kun har sett folk har brukt skoene. Freestone II derimot har jeg med vibram , fine sko , men glatt med vibram i elver med grønske på runde steiner , på andre underlag som gress,svaberg( tørre) skogsveier osv er de helt knall.

Mvh Espen

hehe stemmer det, jeg gjorde impulskjøp på xxl i vinter/høst. fikk da Guideline Hatch bukse til 700,- den buksa har jeg skjønt er noe xxl bestillt tullball men er bassert på crosswater. skoene fikk jeg for en hundrelapp. (de svarte du snakket om, GL crosswater).

eneste feilen med den buksa er at sokken ikke er i nærheten av formsydd...

Mads L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...