Gå til innhold

Bindeutstyr til ørret


Stedjan

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, ny her på forumet og lurte på 1 ting som interesserer meg veldig fortiden.

Jeg skal begynne med fluebinding og har lest at man ikke skal kjøpe ferdig sett og vil heller ikke det.

Kan noen her legge ut komplett liste over hva jeg trenger til å binde ørret fluer?

Skal bare binde tørrfluer til vann og elver :)

Utstyret trenger ikke være noe dyrt i det hele tatt siden jeg er 100% fersk i fluebinding.

Takk til de som tar seg tiden til å hjelpe meg, er som sagt veldig interessert  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har du sagt at du ikke vil kjøpe pakke. Men fra nordisk får du et bra sett, noe de fleste her inne er enige om, til en veldig god pris. Bedre tviler jeg sterkt på at du får det. De setter opp sett til deg, bare si ifra at du vil binde fluer til ørret.

http://nfisk.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=386&Category2ID=432&List=1&Level=2&productid=6784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ja:) Har sett på settet, men lest mange steder at det er bedre å handle akkurat det du trenger enn å handle sett med forskjellige materialler man ikke trenger, men hvis de pakker det jeg trenger til ørret fluer så er vel det ingen sak :D

takk for svar:) Skal tenke litt på det og se hva andre folk skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det man leser på nettet omhandler ofte disse ferdige settene (Guideline, Vangen mm). Dette settet fra nordisk har ikke vært i salg like lenge, og selges ikke i så mange butikker. G-sport fører Guideline f eks. Derfor er det ikke blitt like kjent (er vel rimelig kjent nå). Du kan også komme med spesielle ønsker om noen materialer hvis det er noen materialer du mener du bare må ha, det fikser nok gutta der. Bare å sende de en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er mulig at dem sender med nøyaktig det jeg trenger hvis jeg skriver hvem flue jeg vil binde? =) Ikke at jeg har så peil på det da men :( Vet liksom ikke helt hvem jeg MÅÅÅÅÅ ha for stille vann og elver :P Er helt ny i fluefiske,men vet jeg vil drive med dette og lære masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her beskrivelsen fra Nordiske (nfisk.no):

Mange av de ferdige bindesettene der ute inneholder mye rart av både materialer og verktøy, og kvaliteten er ikke alltid det den bør være. Derfor har vi for å være på den sikre siden plukket materialer og verktøy fra vår egen butikk og satt sammen et sett vi vet holder mål. Settet inneholder alt du trenger for å komme i gang: Bindestikke, saks, keramisk trådholder, hårstabler, blytråd, wire, tørr- og våtfluekroker, bindetråd i div. farger, tinsel samt hår og fjær for de vanligste begynnerfluene. Om du gir kommentar til hva slags fluer du helst vil binde kan vi tilpasse fjær/hårutvalg til ditt behov (f.eks. ferskvann/ørret, saltvanns-/streamer eller laksefluer.

Ser ut som en grei måte å få seg bindeutstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempesmart å starte med akkurat dette settet.......

Ellers leger Jarle& Bjørnars fluefiske sammensatte sett skreddersydd også om du ber om det , om prisen matcher vet ejg ingenting om , men jeg har alltid uten unntak kun fått bra saker derifra til fluebinding( hos nfisk og)

Lykke til.......

har du sett ut hvilken fluer du vil satse på-.

du bør starte med 5 mønstere som er enkle , og heller få disse strøkene isteden for å rote med alt på en gang.

foreslår noen som fisker bra og er noenlunde enkle å binde .

Superpuppan

Red Tag variant( supertag)

Red Tag standard.

Cocky-bondu

E-12

Klinkhammer

Tor Nedkvitnes Vulgataklekkern ( bendebeskrivelse hos Nfisk.... cdc/Mottlebou/kobberribb/foam----veldig bra!!

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...