Gå til innhold

Abbor på kroken


Anbefalte innlegg

I går var jeg på min første lille fisketur siden påska, men vannet er varmt og ørreten er slapp her på sørlandet om dagen. Derfor bestemte jeg og en kompis oss for å prøve oss i et koselig vann han visste det går fin abbor. Jeg har aldri fått det på flue før, og var generelt bare jævlig gira på å komme meg ut og fiske. Vi fikk låne båt av en koselig gammel mann og rigga stengene klare før vi dro ut. Jeg lånte en #7 stang med #5 snøre og en gjeddeflue som ikke likna grisen av kompisen min, og lurte så klart veldig på hvordan dette skulle gå. Vi kjørte båten med nesa inn i sivet ved siden av en liten strand, og jeg begynte å denge flua så godt jeg kunne bort mot stranda, og etter noen kast satt første fisken. Jeg kjente med en gang at denne var tyngre enn noen fisk jeg har fått før, og begynte så klart å hyle og skrike sånn som man som regel gjør når man får fisk man tror er stor. Jeg var livredd for å miste den, så jeg fikk den i håven så fort jeg kunne. Kompisen min kom løpende bort og skrek minst like mye som meg. "Den der er minst kiloen!". Det viste seg at han er ganske elendig på øyemål, men en seks hundre grams abbor og ny pers på flue føles ikke så helt galt det heller  ;D Største ørret jeg har tatt er på tre hundre, så dette var moro. Kastet etter fikk jeg en på fem hundre  :) Senere på kvelden, etter å ha skata et par timer dro vi til et annet kosevann i nærheten hvor jeg fikk en fin ørret på to hundre gram. Alt i alt en helvetes bra dag  ;D

post-4549-1394988850855_thumb.jpg

post-4549-13949888509024_thumb.jpg

post-4549-13949888509645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryta si det der ja  :D Var moro. Hadde forresten på en ørret i det andre vannet som jeg kjente var mye større enn noen ørret jeg har fått på før. Den klarte å få vrengt seg unna rett ved land, og den så utrolig gullfarget ut til å være en skogsvannørret. Skal tilbake å prøve på nytt i kveld  ;D

Var forresten sånn passe uheldig og mista telefonen min på Roskilde, og endte opp med en telefonregning på over ti tusen gronker. Så to jobber og lite fisking denne sommeren dessverre  :-\ Men litt SKAL jeg klare å få pressa inn  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...