Gå til innhold

Thumbs up for god service fra Guideline!


Marius N

Anbefalte innlegg

I disse tider med fokus på kundeservice på ffs vil jeg dele en erfaring jeg hadde med Guideline.

Var uheldig å røk en skyteklump i går tidelig, kontaktet Guideline og fikk svar om at jeg skulle ta turen til en forhandler og de skulle sjekke lina for skader. Tok den med til Nordisk i dag og etter en nøye inspeksjon fikk jeg erstattet klumpen.

Ikke bare at de svarte i løpet av få timer men tonen er også utrolig hyggelig! Om konklusjonen på Nordisk hadde vært brukerfeil hadde ikke dette gjort mye da jeg føler meg veldig profft behandlet! For alt jeg vet kan klumpen ha vært skadet og for alt de veit kan jeg ha tygd, klippet eller sitti fast i bånn!

Dette er bra og dere vil få mange fornøyde  kunder i fremtiden!

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt og opplevd bra ting om guideline. Var innom en lokal sjappe og de skulle faktisk slutte å føre et av de kjente store merkene pga kundeservice, og lange ventetider på reklamasjonssaker, og i stedet satse mer på guideline. Ekspeditøren sa at hvis en kunde kom med en reklamasjon på et guidelineprodukt så gledet han seg faktisk fordi de er så greie og enkle å ha med å gjøre! :) Så thumbs up og keep up the good work!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt og opplevd bra ting om guideline. Var innom en lokal sjappe og de skulle faktisk slutte å føre et av de kjente store merkene pga kundeservice, og lange ventetider på reklamasjonssaker, og i stedet satse mer på guideline. Ekspeditøren sa at hvis en kunde kom med en reklamasjon på et guidelineprodukt så gledet han seg faktisk fordi de er så greie og enkle å ha med å gjøre! :) Så thumbs up og keep up the good work!:)

Nå handler vel dette mer om dekningsgraden de har på produktene fra guideline. På XXL så har de 50% DG på de fleste guideline produkter. Det er grovt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt og opplevd bra ting om guideline. Var innom en lokal sjappe og de skulle faktisk slutte å føre et av de kjente store merkene pga kundeservice, og lange ventetider på reklamasjonssaker, og i stedet satse mer på guideline. Ekspeditøren sa at hvis en kunde kom med en reklamasjon på et guidelineprodukt så gledet han seg faktisk fordi de er så greie og enkle å ha med å gjøre! :) Så thumbs up og keep up the good work!:)

Nå handler vel dette mer om dekningsgraden de har på produktene fra guideline. På XXL så har de 50% DG på de fleste guideline produkter. Det er grovt!

Hva har det med kundeservicen til GL å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette service som fortjener oppmerksomhet?

Du reklamerte og reklamasjonen ble godkjent, gratulerer :rolleyes:

Er vi virkelig så på jordet at god kundeservice for oss er reklamasjon går som det skal, eller at butikk sender pakken avgårde samme dagen som de mottar bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette service som fortjener oppmerksomhet?

Du reklamerte og reklamasjonen ble god kjent, gratulerer :rolleyes:

Er vi virkelig så på jordet at god kundeservice for oss er reklamasjon går som det skal, eller at butikk sender pakken avgårde samme dagen som de mottar bestilling?

Jo det skal jeg si deg, det tok mindre enn 48 timer for å få en reklamasjon godkjent og få ny vare. Jeg synes det er bra og det synes jeg fortjener en thumbs up. Thats all.

Legg hva du vil i det men jeg tror at du skjønner hva jeg mener. Tror du feks Rio hadde svart i løpet av 6 timer og ordnet nytt produkt ila 48 uten at du måtte sende inn noe?

Å blande inn sendetid på nettbutikker er vel å sammenligne fugl og fisk - dette betaler du faktisk for og butikken har gode marginer (i de fleste tilfeller) på porto så da er det vel å forvente - deriomot reklamasjon er kun en kostnad uansett om det ligger inne i prisen på det faktiske produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette service som fortjener oppmerksomhet?

Du reklamerte og reklamasjonen ble god kjent, gratulerer :rolleyes:

Er vi virkelig så på jordet at god kundeservice for oss er reklamasjon går som det skal, eller at butikk sender pakken avgårde samme dagen som de mottar bestilling?

Jo det skal jeg si deg, det tok mindre enn 48 timer for å få en reklamasjon godkjent og få ny vare. Jeg synes det er bra og det synes jeg fortjener en thumbs up. Thats all.

Legg hva du vil i det men jeg tror at du skjønner hva jeg mener. Tror du feks Rio hadde svart i løpet av 6 timer og ordnet nytt produkt ila 48 uten at du måtte sende inn noe?

Å blande inn sendetid på nettbutikker er vel å sammenligne fugl og fisk - dette betaler du faktisk for og butikken har gode marginer (i de fleste tilfeller) på porto så da er det vel å forvente - deriomot reklamasjon er kun en kostnad uansett om det ligger inne i prisen på det faktiske produktet.

Du måtte ikke sende inn noe, men du måtte møte opp å få gransket varen før reklamasjonen var godkjent.. i`m just sayin  :)

Det er ikke dårlig eller god kundeservice slik jeg ser det. Det er en service man bør forvente.

Jeg mener.. jeg har opplevd at nettbutikk sender retur-vare uten krav om at jeg sender det defekte produktet tilbake, i god tro at jeg er ærlig.

Samme butikken ved en annen anledning sendte meg et bedre produkt enn det jeg reklamerte på, uten ektra kostnad.

Butikken er ikke liten heller, omsatte for over 3,2 milliarder i 2008 med kundekrets deretter

Det er god service i mine øyne, i slike tilfeller yter butikk/produsent service som går over hva kunde bør forvente.

Men men, uansett bra at det ordnet seg for deg, selv om vi har ulike forventninger til kundeservice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så fornøyd med GL om dagen.

Da jeg kjøpte Fluviusen min for en måned siden,bestilte jeg samtidig 2 Presentationliner,da forhandler ikke hadde det inne.

Vel,må nok kjøpe dem et annet sted,bestillingen er enda ikke mottatt av Dealer'n min. :-\

Når skal du ta ibruk den avataren Lars ?

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så fornøyd med GL om dagen.

Da jeg kjøpte Fluviusen min for en måned siden,bestilte jeg samtidig 2 Presentationliner,da forhandler ikke hadde det inne.

Vel,må nok kjøpe dem et annet sted,bestillingen er enda ikke mottatt av Dealer'n min. :-\

Når skal du ta ibruk den avataren Lars ?

;D ;D ;D

Hva har det med GL å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man skulle tro man kan forvente å få ny del/reparert ødelagt produkt innen rimelig tid hos alle leverandører, men slik er det nå ikke. Guideline synes jeg er flinke på dette, og ikke er de spesielt kranglete heller så da får de thumbs up fra meg. God service er når du føler deg ivaretatt og det gjør jeg hos Guideline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så fornøyd med GL om dagen.

Da jeg kjøpte Fluviusen min for en måned siden,bestilte jeg samtidig 2 Presentationliner,da forhandler ikke hadde det inne.

Vel,må nok kjøpe dem et annet sted,bestillingen er enda ikke mottatt av Dealer'n min. :-\

Når skal du ta ibruk den avataren Lars ?

;D ;D ;D

Hva har det med GL å gjøre?

Vel,den ble bestillt hos GL,så da er det vel GL som skal effektuere bestillingen.Eller.......? :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme servicenivå på Guideline nå, som da det var lager i Norge. Ting tar typisk mye mer tid. Vet om forretninger som satser mindre på Guideline enn før pga dette. Dessuten ser det ut til at de også trøbler med logistikken inn til lagret i Sverige.

Når det gjelder reklamasjoner har jeg ingenting å klage på, det fungerer det suverent, men det er nok mer takket forhandleren som umiddelbart gir meg ny vare hvis den er på lager, enn Guideline. Men forhandleren er tydligvis sikker på å få godkjent reklamasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt en reklamasjon med Guideline og med en stangdel. Garantien er klar: har man tilsvarende stang hos forhandler så får man ny del på stedet. Dessverre var ekspeditøren kranglete og jeg måtte gå via guideline. En Mail og saken var biff. 2-3 dager senere lå ny del i posten vederlagsfritt og det uten at stangdelen måtte sendes inn. Absolutt godkjent service (og enda litt til) fra mitt ståsted. Danielsson er også meget dyktige. Har en reklamasjon med Loop nå hvor en snelle må inn på rep, men også der ser det ut til å gå sømløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt og opplevd bra ting om guideline. Var innom en lokal sjappe og de skulle faktisk slutte å føre et av de kjente store merkene pga kundeservice, og lange ventetider på reklamasjonssaker, og i stedet satse mer på guideline. Ekspeditøren sa at hvis en kunde kom med en reklamasjon på et guidelineprodukt så gledet han seg faktisk fordi de er så greie og enkle å ha med å gjøre! :) Så thumbs up og keep up the good work!:)

Nå handler vel dette mer om dekningsgraden de har på produktene fra guideline. På XXL så har de 50% DG på de fleste guideline produkter. Det er grovt!

Hva har det med kundeservicen til GL å gjøre?

Det var ikke det jeg snakket om her. Jeg snakket om uttalelsen til den ansatte i butikken. Det handler kun om DG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...