Gå til innhold

Sommertemp i markavann?


Kim W

Anbefalte innlegg

Er nå i ferd med å avslutte 3 ukers ferie, og det er no drit! Har ikke fisket på hjemmetrakter på snart en mnd, og lurer på en tur i kveldinga. Vanligvis er det ganske varmt i markavanna på denne tia av året, men i år har det jo vært forholdsvis kjølig. Ser at nylig registrerte badetemperaturer ligger på rundt 17 grader i Akershus.

Noen som har vært i østmarka og nordmarka de siste to ukene, og kjenner til om det er no aktivitet på flata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Waffer'n  :)

Hvis det er så mye som 17 grader, så vil jeg egentlig råde deg til ikke å fiske hvis du har tenkt å slippe ut igjen fisken. Det er litt høy temp. Skal du kakke dem, så gjør det jo selvsagt ikke noe, men om de skal ut igjen, så kan det bli litt tungt  :) Bare et kameratslig vennlig råd altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men hadde egentlig håpet på ett par pinner stekt i smør mens jeg nyter en øl i kveldinga. Har fortsatt tilgode å ete ørreten fra disse trakter i år, så denne unner jeg meg! :)

Men du kommer helt klart med ett GODT råd her, lett å ikke tenke på at vannene blir oksygenfattigere ved høyere temp. Personlig er jeg veldig klar over dette da jeg har drevet med akvarier i snart 7 år. Tempereatur påvirker fisk til de grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på dagstur til Skjelbreia i Østmarka i dag. Egentig mest for å være ute i sola og prøve nytt GL Presentation snøre. Fantastisk fin dag i sola, og ikke en eneste mygg!  8) Ikke mye insekter ellers heller, og det var bare sporadiske småvak. Det er god badetemperatur i vannet nå, sikkert 20-22 grader. Så noen få vårfluer, og fikk en ørretpinne på en str16 muddler stripende i overflata. Ingen flyvemaur, ingen døgnfluer. Men det er jo noe eget å stå i barings å kaste flue! Satser hardere i marka utover i august igjen.

mvh Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...